Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Is een USB Ventilator slecht voor de computer?

Beste goeievraag.nl lezers,

Ik heb sinds vandaag een USB Ventilator gekocht en ik vroeg me af of deze slecht zijn voor mijn pc?
Moet de voeding dan wat harder werken of dergelijk?
Ik zet namelijk al heel wat "stress" op mijn pc door spellen te spelen die erg hoge specificaties hebben en denk dat misschien een USB Ventilator erbij kwaad kan.
Oftewel, slecht of niet slecht?

Alvast bedankt

Mvg,

Pavalion

Toegevoegd na 1 uur:
Reactie:
Als het maximum 5 volt is, en de USB Ventilator gebruikt dat gewoon. Dan kan het geen kwaad want die 5 volt(?) is daarvoor bedoeld neem ik aan?
Zelfde als dat ik bijv mijn Ipod oplaad via de usb of dergelijk.

Of zit ik hier nu helemaal fout over te denken?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Hardware
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Antwoorden (6)

tja het is wel een stroom vretertje lijkt me
dus je voeding moet harder werken
maar de belasting is wel te overzien
toch ben ik er zelf niet een voorstander voor
ben liever wat voorzichtig met dat soort wegwerp techniekjes.
capthavoc
12 jaar geleden
Een usb poort trekt standaard ( meen ik) 5Volt, Als dat net teveel is omdat je al veel stroom verbruikt, wordt het sowieso tijd om naar een andere voeding om te kijken. Op zich is de ventilator niet slechter voor je computer dan een externe harde schijf.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De USB poorten hebben een beperkt vermogen om apparatuur te voeden. Door een apparaat dat voeding vraagt aan te sluiten beïnvloed je de andere apparaten die via een USB poort werken. Ik zou zo'n ventilator nooit aansluiten, daar is en USB poort niet voor. Ik sluit ook altijd externe harde schijven aan met een eigen voeding.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je kunt met een gerust hart je USB ventilator gebruiken. De techniek is zo eenvoudig en het verbruik zo minimaal. Dat kan geen kwaad.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het kan niet kwaad, maar je kan ook een usb oplader met een female en male usb gebruiken en dan zo kun je de koeler rechtsstreek aan je stopcontact zetten, en dat is helemaal niet erg, dat doe ik ook tijdens het gamen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Is helemaal geen probleem, dergelijke gadgets zijn er geruime tijd en er is nog geen laptop/pc of wat dan ook overleden hierdoor.
Heb hier nog een laptop op zo'n koelerplateau staan en die doet het al meer dan een jaar zonder manco's en wordt ook gevoed dmv een usb poort.
Ook gebruik ik een externe schijf die zelfs twee usb poorten nodig heeft daar 1 poort te weinig levert om deze schijf te kunnen gebruiken.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Universal_Serial_Bus
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord
logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing