Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Moet ik mijn laptop opnieuw laten installeren?

Ik ben nu in een week al 3x in opstart herstel terecht gekomen. Nu moet ik zeggen dat hij ook al een tijdje erg lang opstart. Moet ik mijn laptop misschien opnieuw installeren? Ik doe elke dag braaf defragmenteren, virusscan en CCleaner uitvoeren. Het is trouwens een Acer..

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Hardware
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Antwoorden (4)

Als ik het zo hoor dan onderhoud je je computer al erg goed. Problemen als dit kunnen door van alles worden veroorzaak. Een stukje software die problemen heeft, fout in je register en nog veel meer. Maar liggende aan wat er precies gebeurd waardoor de pc denk opstartherstel denkt nodig te hebben kan het zelf komen door stof of falen van je hardware. Je kan natuurlijk altijd even proberen de computer te formatteren en kijken of het werkt. Zo niet kan je eens nadenken over hoelang je de computer al hebt en of misschien een nieuwe een idee is.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
je kan basis herstellen doen dan gooit de leptop geen bestanden weg aleen het software word opnieuw ge instaleert
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik zou het toch controleren op een virus. In dit geval kun je het best de evaluatieversie proberen van Malware Bytes. Die kun je gratis downloaden bijvoorbeeld hier http://www.idealsoftware.nl/MBAM/. Dit is een gerenomeerd programma. Het zal verbazen wat die er nog uithaald ondanks een goede virusscanner.
Suc6
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Doe eerst eens:
Start / {uitvoeren} / msconfig.
Selecteer Opstarten.
Vink ALLES uit. Herstart de PC. Dan praten we verder :).
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord
logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing