Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoeveel gb usb stick is voor mij het beste? Ik zet er ongeveer 30 foto's op of 2 video's of 3 powerpoint bestanden

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Hardware
7.7K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (5)

32Gb koop je momenteel voor ca €16,- Hierop kan veel meer dan je beschrijft (tenzij het geen standaard films zijn), maar waarom zou je met minder doen. De ervaring leert dat ze toch altijd vol gaan.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat hangt van de grootte af van de video's. Als het ongecomprimeerde Blu Ray-films zijn, heb je een stick van 128GB nodig voor twee films. Maar dat zal niet snel het geval zijn. Als ik het zo inschat heb je voorlopig genoeg aan een stickje van 16GB. De stickjes van 16 tot 64GB zijn het gunstigt momenteel op het punt van prijs per GB.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De grootste is meestal het duurst, het beste kies je b.v. een 16GB usb stick in de aanbieding, ze zijn nu regelmatig in de aanbieding en zo heb je voorlopig genoeg ruimte, tegen een redelijke prijs.

Toegevoegd na 2 minuten:
M.a.w koop niet de gene die net op de markt zijn, maar een van een generatie ouder, deze hebben meestal de best prijs/Geheugen verhouding.
Zie link voor een overzicht.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat hangt vooral af van hoe groot de video's zijn. Een foto met een goede camera is al snel 4-5 MByte, maar een videobestand enkele honderden megabytes. Een DVD is 800 MB en een full HD film gecomprimeerd al 4 GB.

Een PowerPoint zou je niet groter moeten willen hebben dan enkele MB's omdat het anders niet te versturen is.

Ik zou vooral kijken naar de prijs van een USB stick. Je hebt tegenwoordig al voor een tientje een USB stick met 8 GB geheugen, maar er zijn ook Cruzers van 32 GB voor 22 euro.

Als je er 10 euro of minder voor over hebt zou ik tevreden zijn met 8 GB. Dat past ook binnen je wensen. Kan je voor dat geld 16 GB krijgen, dan zou ik dat zeker doen.

Een stick met 4 GB moet wel voldoen, maar qua prijs is dat misschien minder interessant.

Toegevoegd na 6 minuten:
Ik zou in tegenstelling tot de andere antwoordgevers niet de stick kiezen met de allergrootste capaciteit. Als je geen 32 GB nodig hebt, dan is dat ook zonde. Omdat sticks nog wel eens weg raken en ook slechter worden met de tijd heb ik zelf altijd liever meer kleinere sticks dan 1 grotere.

Dus mijn advies als het om 2 gewone filmpjes gaat: 8 GB.

Als je echt veel films of videomateriaal wilt opslaan heb je veel meer aan een externe harde schijf.

Toegevoegd na 10 minuten:
Laatste tip: koop geen rommel (slechte goedkope USB van inferieure kwaliteit) en als je PC het aan kan eventueel een met een snelle USB interface. Als je PC dat niet aan kan is dat natuurlijk weer zonde van het geld.

De meeste PC's en laptops kunnen USB 2.0 aan. NIeuwere ook USB 3.0. Om een bestandje van 5 MB te kopieren is dat niet zo'n verschil, maar bij een flinke film merk je dat natuurlijk wel in kopieersnelheid. Dit soort fas key's zoals in bijgaande link zijn niet zo goedkoop.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als het gewoon korte videos zijn van een paar MB, dan heb je aan een usb stick van 2gb genoeg.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 5000
Gekozen afbeelding