Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Wat zijn de kosten om een SSD schijf in mijn MacBook pro 13 inch te laten zetten?

Toegevoegd na 7 uur:
Ik bedoel de kosten van de schijf zelf en de kosten van het er in zetten.

Toegevoegd na 8 uur:
En kan dit ook bij een officiële apple reseller?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Hardware
1.3K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

€0,-
Het is zeer eenvoudig om zelf een SSD schijf in je Macbook pro te zetten, kwestie van achterkant openschroeven, harde schijf losschroeven -> harde schijf eruit halen (let op de schroefjes aan de zijkant van de HDD er ook uitschroeven(geen gewone schroefjes) en in de SSD weer terugzetten.) Daarna je SSD schijf weer helemaal vast schroeven en je OS X opnieuw installeren.

Via Timemachine kun je volgens mij ook al je gegeven weer eenvoudig overplaatsen, maar daar heb ik zelf geen ervaring mee.

Ook interessant is om je Optische hardrive (DVD speler) te vervangen door een Optibay waardoor je jouw oude HDD ook in je laptop kunt laten voor je bestanden. In dit geval heb je alle voordelen van de SSD en heb je genoeg ruimte om ook nog je muziek/films etc. op te slaan.

Youtube video's die kunnen helpen:
Met optibay:
http://www.youtube.com/watch?v=iv91m2z6DPY
Zonder Optibay
http://www.youtube.com/watch?v=jd3RS-GGsCI
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De kosten varieren, het zijn duurdere schijven dan normale HDD's maar u bent waarschijnlijk wel bekend met de voordelen. Ik zelf heb onlangs 150 euro voor een SSD van 128gb betaald. Onder de €120,- komt u niet met een schijf van die capaciteit. Als u met 64 gb genoegen neemt bent u voor 80 euro wel klaar. Uiteraard kan dit ook bij een Apple reseller, maar dan moet u de SSD daar zelf wel halen. De kans is groot dat ze daar maar een kleine selectie hebben aan SSD's die misschien wel een stukje duurder zijn.

Andere antwoorden (1)

PAS op door een mac zelf te openen vergaat de garantie en dit is dus niet aanbevolen als de garantie nog niet verlopen is
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 5000
Gekozen afbeelding