kan een kabel met 24 pin gebruikt worden in een pc die bedoeld is voor kabel met 20 pin?
mijn pc wilde niet meer opstarten. nu heb ik de voeding van mijn oude pc er uit gehaald. de verloopkabel van deze pc had echter maar 20 pin en het moest 24 zijn. ik heb de kabel er toch ingedrukt en de pc doet het weer. nu wilde ik gewoon om is te kijken of die voeding waarvan ik dacht dat ie kapot was is in me oude pc zetten. Nu is dus de verloopkabel te groot. hij is 24 en moet 20 zijn. Maar de laatste 4 pins kun je buigen dus kon ik de kabel toch inpluggen. Echter toen ik de pc aan zette starte hij wel en ging niet meteen uit. Het leek of hij nu wel aan bleef maar ik vond dat de pc begon te stinken en was bang dat ik kortsluiting kreeg of erger dus trok ik de stekker er gauw maar weer uit. Kon dit nou eigenlijk wel wat ik aan het doen was en rook ik gewoon stof of heb ik geluk gehad dat ik de stekker er uit heb getrokken. Me andere pc doet weer prima terwijl daar ook niet de goede lengte kabel in zit.
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.