Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Wat heb ik nodig om 24/7 een server draaiend te houden?

Ik wil graag websites draaiend houden op een servertje met XAMMP, maar ik hoorde dat je daar je PC altijd aan voor oet laten staan (opzich logisch met http://localhost) maar bepaalde mensen hoor je over dat ze een servertje hebben (hardware). Hoe kom ik daaraan en wat zijn daar ongeveer de kosten van? En ik neem aan dat die gewoon met een Mac te besturen is?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Hardware
1.4K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je bent voordeliger uit met een VPS. Je provider garandeert uptime, support en backups. Vanaf een tientje per maand al.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Eerst maar eens kijken in de TOS van jouw provider, er is bijna geen enkele provider die het toestaat om een server op een huis aansluiting te laten draaien (uitzondering is de in-game servers voor spellen, echter servers dmv server files geinstalled mogen weer niet). En andere mensen die praten over een servertje hebben, die huren normaal een server bij een provider, welke weer in een database center staat. Echter kom je als jan met de korte naam, geen DBC binnen, maar daar is de hosting provider voor. Of je moet een NAS server nemen en deze klaar maken voor die task.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat het niet mag zegt niet dat het niet gebeurt.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Eigenlijk kan je met een simpele windows pc toe lijkt mij

Of als je het nog goedkoper wil maken een linux versie er op
Elke pc is om te bouwen tot server dus daar ligt het niet aan
wat je misschien wel even kan nakijken is
hoeveel CPU geheugen en harde schijf ruimte je nodig denk te hebben om soepel te draaien.
dat ligt aan wat je wilt met je server, simpele text en plaatjes websites zou je met een pentium 4 wel aan moeten kunnen
maar game hosting en of streaming site tja dan kan je beter wat zwaarders kiezen
Aansturen kan je altijd wel met een mac of welke andere willekeurige pc als je kan inloggen op je server
maar dat ligt aan de aard van je server

heb je zwaardere beveiliging nodig dan zul je echt een server moeten kopen en die zijn echt duurder
maar met een goeie firewall en je router dichtgespijkerd
dan kan je daar wel omheen.

probeer eerst uit te zoeken
Wat ongeveer de specificaties moeten zijn wil je soepel kunnen hosten
en dat hangt weer af van de aard wat je wilt hosten
(Lees meer...)
capthavoc
12 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Je kunt als je handig met linux bent ook een goedkope router nemen en daar OpenWRT op draaien. Dan kan het van alles worden ;)
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Stroom voor je server
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
24/7 de server in de lucht houden betekent dat je in geval van onderhoud aan je server al een tweede mirror moet hebben draaien; dit lijkt mij wat overkill. Wel is de aanschaf van een ups (uninterrupted power supply) het overwegen waard. Dan zal de server niet meteen down gaan bij een kleine stroom uitval.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
een netbook met een atom processor is prima te gebruiken als server, verbruikt heel weinig. Meer heb je niet nodig.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 5000
Gekozen afbeelding