Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

wat heb ik nodig om mn pc aan te sluiten op een tv scherm?

mijn tv heeft hdmi ingangen

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Hardware
800

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Als je een extra DVI aansluiting hebt op je videokaart een DVI->HDMI kabel + een aparte kabel voor het geluid. Als je HDMI aansluiting hebt alleen een HDMI kabel. Als je een VGA aansluiting hebt, en je tv ook een VGA aansluiting + aparte audiokabel.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hey tomatito, heb ik ook meteen een vraagje. Ik heb gewoon hdmi op mn videokaart he, maar je videokaart output toch geen geluid? Of kun je die in je windows als aparte geluidskaart instellen ofzo? Of kun je in de case van je desktop een kabeltje van je mobo integrated sound naar je videokaart trekken hiervoor? Op dit moment heb ik (mini)HDMI naar HDMI voor video, en gewoon een stereo minijack naar stereo tulp voor de audio naar mn versterker.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat ligt aan je videokaart, sommige spelen wel het geluid af, dat kan je dan gelijk zien bij audio output devices in windows met andere kan je zoals je al zegt intern verbinden*. Zelf heb ik het geluid ook via mijn versterker dus ik gebruik gewoon analoge audio. *
http://www.leadtek.com/eng/support/faq.asp?faqlineid=86
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja k zie dat mijn GeForce GTX 560 7.1 surround ondersteunt, maar gaat dat geluid dan via de bus? of moet ik een kabeltje tussen t moederbord en de kaart trekken? want ik kan me helemaal niet herinneren dat ik dat in de handleiding heb gezien, of zo'n kabeltje bijgevoegd heb gekregen..
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Rechtermuisklik op het speaker icoon. Playback devices (afspeelapparaten). Kijk of HDMI er tussen staat.

Andere antwoorden (1)

In dat geval heb je een HDMI-kabel nodig en je PC moet ook zo'n kabel ondersteunen. De ingang daarvoor lijkt erg veel op die van een USB. De link hieronder maakt het visueel.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 5000
Gekozen afbeelding