Weet iemand hoe ik de bestanden terug kan krijgen van mijn externe harde schijf?
Mijn externe harde schijf (Western Digital 500 GB USB 3.0) wordt niet meer gevonden nadat mijn computer (Windows 7) verkeerd was afgesloten. Als ik mijn computer nu aan doe komt er te staan: Deze schijf moet eerst geformatteerd worden. Dat wil ik niet dus klik ik op Annuleren. Dan wordt de schijf niet meer gevonden en loopt de computer een tijd vast en dan vind ie hem weer en dan komt er steeds weer dezelfde melding. Op school heb ik ook al geprobeerd om hem te openen (op zowel Mac Os als Windows XP). Daarna heb ik data recovery programma's geprobeerd maar dan loopt de computer ook even vast en naar een tijd geeft ie ook de melding 'kan de schijf niet vinden' en dan verdwijnt de schijf dus meteen weer uit de map Computer. Ik heb geen zin om naar een bedrijf te gaan waar ik honderden euro's aan uit moet geven want het enigste wat ik kwijt ben zijn eigenlijk alleen mijn foto's, ontwerpen, spellen en programma's kwijt ben. Heeft iemand een suggestie? Diegene zou ik heel erg dankbaar zijn!
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.