Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe krijg ik mijn USB-poorten aan de praat?

Hallo

ik heb onlangs problemen met mijn USB-poorten aan de achterkant (rechtstreeks op het moederbord) van mijn desktop. Muis en toetsenbord vallen plots uit en er is niets mee aan te vangen tenzij ik ze in de voorste USB-poorten steek. (die zijn met kabels aangesloten).

Alle drivers zijn in orde maar als ik onder apparaatbeheer kijk, zie ik een gele driehoek bij mijn USB-poorten staan. Daar staat dat er geen stuurprogramma's zijn geïnstalleerd. Wanneer ik op "stuurprogramma's bijwerken" klik, komt erop dat hij geen stuurprogramma's op de pc of online kan vinden.

Als ik een USB-stick insteek in de achterkant, werkt die perfect. Momenteel zijn mijn toetsenbord en mijn muis vooraan ingeplugt en dit werkt wel. Maar ik wil ze liever terug achteraan insteken want het is echt geen zicht.

Type moederbord: P8Z 68-VLX

Ik heb me al suf gezocht op google maar kon niets relevant vinden.

EDIT: Mijn voorste USB-poorten krijgen ook problemen.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Hardware
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Antwoorden (2)

ik vrees dat ze kapot zijn,eerlijk gezegd, kortsluiting o.i.d
want usb poorten behoren tot de standaard drivers die vanzelf worden gevonden dus de melding dat de drivers er niet op zit is eigenlijk een beetje verwarrend
n wordt vaak dus veroorzaakt door een defecte usb poort
en zeker die op het moederbord ingebouwd kan je echt niet repareren
het enige wat je kan doen is als je nog een pci slot over hebt een kaartje met extra usb poorten kopen
usb pci kaart is de zoekterm
maar vraag me af of je dan beter niet eerst nog eens kunt proberen windows helemaal opnieuw te installeren ?
het is raar maar windows vind soms rare wegen om dat te fixen rerouting
maar ik geef je weinig hoop
anders dan dat usb pci die je extra moet kopen
of tja als je systeem al zodanig beschadigt is dan is het beter af een nieuw moederbord of hele nieuwe pc te kopen deze word nu onbetrouwbaar

er is nog 1 klien kansje dat het iets heel simpel is
probeer je bios eens om te kijken of daar je usb settings veranderd zijn of misschien zelfs uit staat

een default setting of fail safe setting kan de zaak op lossen
maar als dat het echt niet is dan tja geld toch echt wat hierboven staat
capthavoc
13 jaar geleden
je moederbord begint waarschijnlijk af te takelen, de condensatoren rondom de usb controller zijn het waarschijnlijk aan het begeven. In een gunstig geval download je de drivers voor moederbord en installeert deze, maar ik vrees dat het niet zal helpen. De drivers kun je hier vinden, wel even het goede os selecteren

http://support.asus.com/download.aspx?SLanguage=en&m=P8Z68-V%20LX&p=1&s=39&os=29&hashedid=QbKg5KhI5BjopWec
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord
logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing