Wat is de beste oplossing in mijn situatie om gestreamde hd-films zonder haperingen te kijken?
Momenteel heb ik een 150Mbps N-router en een Playstation 3. Mijn 'gewone' computer is ook bekabeld op het netwerk aangesloten en hierop draait PS3 media server.
Nu is het zo dat bijna alles wat ik kijk boven de 720p, niet zonder haperen en stotteren op het beeld gepresenteerd wordt.
Heeft het zin om een andere (snellere) router aan te schaffen? of moet ik andere kabels gebruiken? (De pc is nu met het router verbonden met een 'gewone' witte utp-kabel. En de Ps3 is met een blauwe utp-kabel met het router verbonden.)
Op het moment van streamen wordt de internetverbinding en de router niet door andere apparaten gebruikt.
Kan ik er zelf nog wat aan doen, of is dit een tekortkoming van de soft en de -hardware? Een andere router aanschaffen kan nog, maar een nieuwe ps3 wordt me te gek :)
Toegevoegd na 5 minuten:
Ik moet trouwens zeggen dat de internetverbinding door andere pc's en gsm's wél gebruikt wordt op het moment dat de router ook een stream doorgeeft. Zou een 300Mbps router dan meer kunnen trekken?
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.