Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Als ik mijn computer opstart krijg ik alleen DELL te zien en f2 setup en f12 bios, verder komt hij niet. ik zie ook geen laadbalkje Kan iemand helpe?

Toegevoegd na 4 minuten:
Ik heb echt geen idee meer wat ik moet doen, eerst kreeg in blue screen en dan sloot hij zomaar af, nu komt hij niet verder dan dit laadscherm.. Is er iets kapot of is er een fout?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Hardware
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Antwoorden (3)

enig idee wat er op het blauwscherm (blue screen) stond?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Er gaat iets fout in je p o s t (power on self test).
Vaak duid dit op hardware problemen(ook door de combo van je bosd zou dit goed mogelijk kunnen zijn), als het goed is hoor je ook een piep toon tijdens het inschakelen van het systeem. Je hardware kun je op verschillende manieren testen hiervoor moet je wel het systeem (fysiek)openen 1 ding weten we dat is dat je videokaart werkt. Dit is overigens 1 van de eerste apparaten die de computer aanstuurt, vervolgens gaat hij je processor testen en daarna je werkgeheugen en je toetsenbord aansturing. Als dat alles goed is start hij door naar je besturingssysteem op je hardeschijf en deze verzorgt de verdere aansturing van de hardware.

ik zou het probleem zoeken in het geheugen. wellicht kan een bios reset wonderen verrichten, maar dat hoeft natuurlijk niet. als je meer dan 1 geheugen modules gebruikt in je computer zou je het kunnen proberen met 1 module en dan kijken of het probleem terug komt.

In de link vindt je meer over het p.o.s.t. van je computer.

mocht het je allemaal tever gaan raad ik je aan contact op te nemen met een professional.

probeer in het vervolg de code van je bsod te onthouden (schrijf het op) dit vergemakkelijkt vaak de zoek actie naar het probleem.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Eem bsod is altijd slecht nieuws. Start de pc eens op in veilige modes, met de f8. Probeer in de veilige modus eens of je met systeemherstel naar een punt kunt gaan toen de pc nog goed werkte.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord
logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing