muziek valt steeds heel even weg, hoe kan dat?
Op een laptop ( hp pavilion entertainment pc dv9000) valt bij het afspelen van muziek de muziek steeds heel eventjes weg, een soort van witjes noemen ze dat. Soms is het een tiende van een seconde, soms een hele seconde. Ik heb het bij streaming van de radio, streaming van de nas, afspelen vanaf de harde schijf, bij flac en mp3 bestanden. Ook bij uitzending gemist en muziek van een audio cd. Dus gewoon alle muziek die van de laptop komt.
Ik heb het via de laptopluidsprekers, hoofdtelefoon, via de hdmi uitgang en ook, en dat valt mij erg tegen want ik hoopte dat het aan de geluidskaart lag, een externe usb geluidskaart, een heuse soundblaster en ook via een usb soundkaartje van sweex waar alleen mic en hoofdtelefoon op kan. Ik vind het erg jammer want hoewel de laptop al behoorlijk op leeftijd is, zou hij nog prima dienst moeten kunnen doen als jukebox. Ik heb nu een heel lichte netbook als jukebox met usb geluidskaart geprobeerd en die werkt wel goed, terwijl die veel lichter is dan de laptop.
Het netbook is atom 1,6 GHz met 1 GB ram
De laptop is dual AMD 2,0 GHz met 3 GB ram
Netbook op oude installatie XP home, laptop op nieuw geïnstalleerde Vista premium. Beide apparaten werken verder goed, al staat de laptop soms af en toe vast als ik bijvoorbeeld een videogesprek via msn aanvraag, dan reageert hij 5 tot 10 seconden nergens op en daarna werkt hij weer perfect. In de laptop zitten 2 harde schijven en is dus best een duur ding geweest.
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.