Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

wat is verstandig,interne harde schijf of externe harde schijf.?

Ik dacht zo,omdat de externe harde schijven op dit moment vrij duur zijn i.v.m.problemen in Thailand,om een interne harde schijf te kopen.naast mijn huidige,en daar dan een besturingssysteem op te installeren,is dit dom of kan dit,ook met de gedachte als er een harde schijf crasht,heb ik er nog een.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Hardware
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Antwoorden (3)

Een externe harde schijf is wat mobieler dan een interne harde schijf. Zeker als je op meerdere verschillende computers werkt, zou een externe harde schijf zeker geen verkeerde investering zijn.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Voor de prijs moet je het niet doen. Een externe harde schijf is niets anders dan een reguliere 3.5" of 2.5" (interne) harde schijf met een behuizing en extra electronica (interface). De prijzen voor beide types zijn (nagenoeg) gelijk gestegen.

Misschien is het interessanter om een SSD te overwegen?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het hangt er vanaf wat je er mee wilt doen. Als je een mobiel geheugen-opslag-station wilt dan moet je een externe kopen.
Als je weet dat je hem op 1 pc gebruikt, dan koop je een interne.

Je moet wel weten dat een interne harde schijf sneller is. Dan bedoel ik niet dat de schijf zelf sneller is, maar een sata-300 verbinding is sneller dan een USB 2.0 en zelfs 3.0 USB.

Ik zou persoonlijk voor een interne gaan. Dan kan je op de ene je besturingssysteem zetten en wat standaard programma's (word ed) en dan kan je op de andere gewone bestanden zetten. Zo hou je je computer het snelst.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord
logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing