Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Kan ik (door een computer winkel) mijn GPU (videokaart) laten vervangen door een krachtigere?

Hallo,

Kan ik mijn videokaart (NVIDIA GeForce GT540M DDR3 2048 MB, eruit laten halen en er dan een sterkere en/of betere videokaart in laten zetten? Het is een Samsung RF711-S01NL. Als je de specificaties tot in de puntjes moet weten vraag het me dan even.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Hardware
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Antwoorden (3)

Ik hoef geen specificaties te hebben om je te vertellen dat dit zeker mogelijk is. Hun kunnen je ook beter advies geven, je zult wel manuren moeten betalen...

Aan de andere kant, zou je ook alleen voor het advies kunnen gaan en zelf één kopen en plaatsen.
Aangezien het erg gemakkelijk is om zelf te doen! Succes!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De videokaart / GPU is bij een laptop meestal op het moederbord gesoldeerd, dus dat zal niet te vervangen zijn, ook niet door een computerwinkel. Er zijn echter wel laptops die hun videokaart op een los printje hebben zitten, dan is het wel te vervangen, maar ik denk niet dat dit zo'n laptop is.
gvrox
13 jaar geleden
Gezien de specifikaties van jouw laptop, heb je al een heel goeie en ik heb ook even naar de videokaart gekeken. Die zit er als een grote chip op het moederbord. Die te vervangen, lijkt me niet verstandig (als het al kan). Ik zou eerder kijken naar een laptop die nóg beter is met een nóg betere grafische kaart en de oude verkopen, want ik denk dat je dan goedkoper uit bent dan wanneer je je videokaart laat ombouwen. Bovendien heb je ook sneller een nieuwe dan dat je "oude" terug van de service komt (duurt in de regel 4 weken).
Je moet bedenken dat de componenten in een laptop goed op elkaar afgestemd zijn.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord
logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing