Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Kan ik zo maar een tweede scherm aansluiten op mijn pc,of heb je hier andere software voor nodig?volgens mij zit er wel een tweede uitgang op.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Hardware
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Het beste antwoord

Je kan als je twee uitgangen hebt er ook twee beeldschermen aan hangen. Wat is de naam van je moederbord of grafische kaart?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Bij een laptop is dat altijd mogelijk. Bij een desktop pc lang niet altijd. Er moet dan een grafische kaart inzitten met twee uitgangen, dat is lang niet bij elke kaart het geval.
Dat er twee uitgangen op je pc zitten is geen garantie dat het kan. Veel pc's hebben op het moederboard een eenvoudige grafische kaart. Als ze dan geleverd worden met een betere losse grafische kaart wordt de kaart op het moederboard uitgeschakeld.
Je kunt beginnen om je nodige scherm op de 2e uitgang aan te sloten en te kijken of je beeld krijgt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja, dat kan. Kan wel zijn dat je pc een stukje langzamer wordt, omdat ie dan de gegevens naar twee beeldschermen moet sturen. Is echter minimaal.
Ik heb het zelf ook al langere tijd en het is echt prettig werken zo.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
het hangt er een beetje van af hoe oud je pc is. de oudere pc's controleren alleen maar bij het opstarten hoeveel schermen er zijn aangesloten. De moderne pc's kun je instellen op 2 of 1 scherm via het videokaart driver.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord
logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing