Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Zijn er ook elektronicamerken die fair trade computers, in het bijzonder laptops, produceren?

Ik moet binnenkort een laptop gaan kopen omdat ik ga studeren, maar ik wil geen computer kopen die over de ruggen van andere mensen is gemaakt. Dan koop ik liever een tweedehands, hoewel dit mijn voorkeur niet heeft.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Hardware
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Antwoorden (1)

als ik jou was had ik dan voor een amd cpu gegaan, gekoppeld met een moederbord met een amd chipset, en een ati grafische kaart.

tijdens het pruductieproces van chips worden vaak zeldzame mineralen gemaakt, amd garandeert dat deze mineralen niet uit conflictzones komen en dus geen levens gekost hebben.

bij de bron een verklaring van AMD over de herkomst van hun mineralen, AMD en ATI zijn een en hetzelfde bedrijf, dus ik denk dat je met een computer gebaseerd op AMD/ATI technologie hetgeen is wat je zoekt.

AMD maakt chips, de moederborden kunnen van andere merken zijn, maar zolang er een AMD cpu in zit, en een ATI grafische kaart (gebaseerd op ati/amd chipset, samengesteld door andere fabrikanten)

ik heb wel even op de site van HP en dell gekeken, deze hebben geen computers met AMD cpu's

Medion heeft keuze tussen intel en AMD, een voorbeeld van een AMD computer van medion staat ook bij bron (2e link)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord
logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing