Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

bestands overdracht mislukt terijl genoeg ruimte is, wat doe ik verkeerd?

ik heb een film ter grote van 4.3gb en een usb stick van 8gb, de film wil ik op de stick zetten maar krijg bericht dat de film te groot is voor de stick, wat doe ik verkeerd? op de stick zelf staat niks, en is zojuist geformateerd. ook een andere lege stick van 8gb krijg ik zelfde melding..

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Hardware
939

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Je USB stick is als FAT32 geformatteerd. Bestanden groter dan 4 GB worden niet ondersteund. Je moet je USB stick omzetten naar NTFS, dan wil het wel.

Toegevoegd na 1 minuut:
het omzetten van FAT32 naar NTFS doe je als volgt:

- Klik op start -> uitvoeren
- typ ‘cmd’ en druk op enter
- typ hierin ‘convert x: /fs:ntfs’ en druk op enter (x vervang je door de letter van je externe harde schijf)
- nu krijg je een melding of je zeker weet dat je dit wilt doen, typ ‘y’ en enter.

Na een tijdje wachten is je USB stick omgezet naar NTFS.
(Lees meer...)
Kimath
12 jaar geleden
gvrox
12 jaar geleden
+1 , ook voor de extra uitleg
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wat je natuurlijk ook kan doen is met de rechtermuisknop op het stickvolume klikken en dan in de lijst "formatteren" klikken. Daar kun je dan het bestandssysteem kiezen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
het kopieren is nu wel gelukt, heb gelijk alle usb sticks omgezet dan heb ik dat probleem in de toekomst in ieder geval niet meer.
bedankt!

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 5000
Gekozen afbeelding