Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe zet ik mijn beeld goed (voor computer)?

Ik heb een nieuw scherm gekregen van Sinterklaas, die moest iets vroeger bij ons zijn dit jaar, en dit is een breedbeeld. Nou zit ik met een klein probleempje: Links is een randje (3mm ofzoiets) zwart, en rechts valt daardoor 3mm weg, zodat de scrollbalk van de meeste pagina's voor het grootste deel wegvalt. Op het oude scherm zaten 2 knopjes (een + en een -) waarmee je het scherm naar links en naar rechts kon doen, maar op het nieuwe scherm zie ik het niet. Op configuratiescherm kan ik het ook niet vinden, maar misschien moet ik net iets verder kijken. Kent iemand dit probleem?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Hardware
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Het beste antwoord

In het menu van de monitor zit een een optie "Calibrate"oftewel kalibreren.Als je dat laat uitvoeren door de monitor komt het beeld precies goed op het scherm.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Ja dat kan je instellen.
Als het goed is moet dat bij beeldinstellingen zijn.

Dan kan je de scherm naar link verplaatsen... Om het goed te krijgen. Kijk heel goed bij configuratie instellingen anders kan je die 1028x640 ( beeldinstellingen ) verandern via rechtermuis op De Beeldscherm en dan eigenschappen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Waarschijlijk heb je je monitor met VGA aangesloten, DVI lost dit probleem direct op.

Toegevoegd na 1 minuut:
Links DVI, rechts VGA.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het installeren van de juiste drivers wil ook wel helpen. Dan krijg je over het algemeen een extra pictogram in je configuratiescherm waarmee je deze instellingen softwarematig kan regelen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord
logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing