Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Computer te traag.Waarom?

Hallo mensen,ik heb een probleem.Ik heb een computer met windows 7.Videokaart is INVIDIA GeForce 6150.Geheugen weet ik eerlijk gezegd niet maar bij mn C schijf staat dat ik 76 GB heb.Als ik nu een simpel spel zoals minecraft wil gaan spelen speel ik op 10 fps en dat met alle instellingen op laag.Hoe kan dit?Ligt het aan de videokaart?En als ik Leugue of Legends speel speel ik op 3 fps?!? Ik kan niet eens fatsoenlijk het spel spelen.....Weet iemand waaraan dat kan liggen??Alvast bedankt

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Hardware
925

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (5)

Waarschijnlijk heb je niet zo veel RAM geheugen in je computer. Deze zijn los te koop en makkelijk in de computer te installeren. Anders is toch te videokaart te zwak. Je zou het niet zeggen maar Minecraft is een zwaar spel voor je processor. Dus, RAM of videokaart. Ik raadt 4 GB Ram geheugen aan voor Minecraft maar zelfs dan stopt hij er bij mij soms mee
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je schrijft al dat je niet weet hoeveel geheugen je in de compu hebt en dit is nu juist cruciaal voor dergelijke spellen. Je videokaart is een "onboard" kaart en gebruikt dus het RAM geheugen. Ideaal zou zijn als je 4Gb intern geheugen hebt ( waarschijnlijk dus wat bij prikken) en een losse videokaart met 1Gb geheugen, zodat niet alles op het RAM geheugen aankomt.
Als je wat meer specs van je computer hebt kunnen we misschien een vollediger antwoord geven.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja het kan gedeeltelijk liggen aan de hardware. Maar veel meer waarschijnlijk is dat jouw computer ernstig is vervuild, en wel het register. het betekent dat je je computer moet "reinigen" Daarnaast zal op de harde schijf de bestanden in heel veel fragmenten zijn verdeeld, bijvoorbeeld: één programma staat in 600 fragmenten verdeeld over de schijf. En dat moet er één worden. Er zijn behoorlijk wat zogenaamde freeware programma's op de markt die hier wat aan kunnen doen. Ik adviseer in ieder geval: defraggler en Ccleaner. Deze twee vind je op de site van http://www.piriform.com Daarnaast biedt Magix een gratis programma aan voor onderhoud computer. Deze url luidt:
http://www.magix.com/nl/gratis-download/gratis-software/
en download dan het programma: MAGIX PC Check & Tuning Free 2011 Ik zou zeggen probeer het maar eens: je kent jouw computer niet terug. Succes!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
was het altijd zo slecht?
anders kan je via de windowsbutton+r tegelijk indrukken op je keyboard naar uit voeren gaan typ in het zoekvak letterlijk het zelfde zonder = %temp%
klik ok en al wat je ziet mag je verwijderen 1of 2 dingen gaat ms niet kunnen verwijderen om dat die programs in running zijn,ben je geen techneut kan je het zelfde met
atf cleaner doen ,
http://www.softpedia.com/get/Security/Secure-cleaning/ATF-Cleaner.shtml

normaal wordt er gezegd dat het enkel bij xp en ouder werkt,
maar het werkt ook bij windows 7

eerst en vooral zoals hier al vermeld,is het werkgeheugen belangrijk,als het om een onboard video card gaat,4gb is geen luxe meer vandaag met seven,geef eens uw pc eigenschappen ,hoe doe je dat?ofwel gebruik je een tool
vb,everest home free en maak een detail verslag best full html,
of wel ga je naar het start icoontje ,dan rechter muisklik op deze computer kies eigenschappen,
dan ga je ook een prestatie index zien hoeveel je pc scoort
gebaseerd op de laagste score ook ga je aanbevelingen zien
om je pc te verbeteren,vb grafisch =video card
naargelang uw budget kan je best een aparte video card
er in steken liefst met ddr2 ,beter ddr3 nog beter ddr5 geheugen als je dan toch voor een video card gaat ,
met hoeveel monitors wil je spelen aangesloten aan de pc
1 ,2 of 3
met een relatief budget is dat mogelijk
en dat kan je in stappen doen eerst betere video card
die multi monitors onder steunt ,dan pc schermen bij kopen
vb 19 inch 3x moet je vinden rond de 75euro stuk
naargelang uw budget vb Sapphire Radeon 6570,2GB Grafische processor: Radeon HD6570
DirectX versie: 11
+-75euro help je graag verder je keuze te maken,
ps ben geen handelaar,en doet niks uit persoonlijk voordeel

vriendelijke groeten
pcfreaky
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Alle antwoorden ten spijt is het echt gewoon puur en alleen de videokaart die je hebt, die natuurlijk echt niet geschikt is voor games. Het is echt zo'n beetje de laagste in de Nvidia serie van dit moment.

Een fatsoenlijke videokaart kopen is de enige remedie.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 5000
Gekozen afbeelding