Hoe kan ik mijn server laten stoppen met laggen? Iemand tips/ideeën/hints? Zie extra uitleg voor details.
Mijn eerste idee is:
Bij een Duo Core processor heb je 2 processors. Dan wil ik graag 1 processor toewijzen aan enkele bepaalde programma's, en de andere processor aan Windows en de overige programma's (maakt niet uit dat Windows dan langzamer wordt, want die andere bepaalde programma's moeten genoeg processor kunnen krijgen). Is dit mogelijk?
Mijn tweede idee:
Of zou ik de processor meer ruimte voor programma's kunnen geven door middel van bijv. een ander besturingssysteem erop te zetten, of is hier nog een andere oplossing voor? Ook staat er SQL Server 2008 R2 op, zou het schelen al zet ik er SQL Server 2000 op?
Alle ideeën, tips en hints waarmee ik de server kan laten stoppen met laggen, zijn welkom!!
Reden:
Ik heb hem namelijk als server voor een game lopen, maar hij laggt in-game heel veel. Het ligt niet aan de internet connectie, die is nl. snel genoeg. En ik heb gezien aan de statistieken dat één processor voor 95% in gebruik is en de andere voor 40% ongeveer. RAM geheugen moet genoeg zijn, want hij heeft 1024MB en is voor 619MB in gebruik.
Extra informatie:
- Processors: Intel Centrino Duo T2050 @ 1.6Ghz
- RAM: 1024MB
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.