Wat is de goedkoopste/beste oplossing?
Ik ben aan het kijken naar een nieuwe computer (huidige is 6 jaar oud) die vervolgens nog een flinke tijd mee kan (zeker weer zo’n 6 jaar, liefst langer). Dat betekend dus een processor die nu nog in het topsegment zit (Intel i7, Core 2 Quad, of AMD Phenom II, oid), veel geheugen (zeker 6 tot 8 GB DDR3), etc. Koop ik echter een laptop met deze specs dan zit je al gauw aan 3500-4000 euro, terwijl je met een desktop dit al kan bereiken met zo’n 2500 euro (kant en klaar, zelfbouw kan zelfs veel goedkoper).
Echter met een desktop wil ik deze op mijn 1e verdieping hebben staan en toch beneden hier gebruik van kunnen maken (lees: mailen, internetten, mp3’s downloaden en beluisteren (evt via dolby surround set), films downloaden en bekijken (evt via tv). Hier zal ik dus wat voor moeten hebben.
Wat voor apparaten zijn hier voor beschikbaar, of kan ik dan het beste er een goedkope laptop naast hebben die de desktop boven kan benaderen en besturen (dus de rekenkracht e.d. aan de desktop overlaten)?
Wat zijn dus de mogelijkheden en bijbehorende kosten, problemen, e.d.
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.