Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

ik wil mijn harddisk vervangen van 60 gb naar 1 TB, ik heb SATA HDD. wat moet ik doen?

ik wil graag weten wat ik in het begin moet doen dus back up of zo, en wat ik in het einde moet doen.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Hardware
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Antwoorden (2)

Als je een back-up medium tot je beschikking hebt, dus een externe HD oid, dan kun je met bijvoorbeeld 'Ghost' een back-up maken van je besturingssysteem en je data (foto's etc)

Daarna wissel je de HD in voor je nieuwe en zet je het hele image bestand terug op je nieuwe HD.

Ook kun je alleen je data elders opslaan en je HD vervangen.
Je moet daarna wel opnieuw je besturingssysteem er op zetten. (Windows of welke je ook wilt gebruiken, je moet dan wel een Windows schijfje hebben).
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je SATA aansluiting heeft 3 aansluitingen, 1 voor op het moederbord en 1 voor je CD/dvd speler of brander, dan heb je er 1 over voor je HDD. Je zeg dat er maar 1 aansluiting op je moederbord is maar dit vind ik moeilijk te geloven. Vaak zitten er 2 sata kabels of nog een P-ata (ook wel IDE genoemd) Deze kan je ook gebruiken om je extra HDD aan te sluiten. Je moet wel ook een voedingskabel aansluiten maar je kan gewoon kijken welke er op je andere HDD schijf zit. Je zal denk ik wel een extra p-ata of sata kabel kopen maar die zijn niet al te duur. zo'n kabel heeft dus 3 aansluitingen en de langste kant moet op je moederbord en dan de bovenste je (master) kabel moet in de HDD je (slave) kabel word dan niet gebruikt maar dat is niet zo erg.
Groetjes,

Roy
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord
logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing