Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Ik kom een LAN poort tekort op het modem/router. Wat te doen?

Ik heb zojuist een nieuw modem ontvangen, maar dat ding heeft maar twee LAN poorten. Ik heb er drie nodig (voor tv, mediaplayer en NAS) en kom er dus een tekort.

Hoe los ik dit op? Ik denk zelf aan:

Een ethernet hub of switch (geen idee wat het verschil precies is) of het oude modem als hub gebruiken en met het nieuwe verbinden. O kan het gewoon niet?

Wat is wijsheid, behalve de volgende keer kijken hoeveel LAN poort het ding heeft?

paulus811
13 jaar geleden
in: Hardware

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Geef jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Antwoorden (2)

Als je je oude router nog hebt kun je dezee als switch gebruiken. Dan moet je er voor zorgen dat deze geen ip adressen meer uitdeelt (DHCP uitzetten) Daar na een Lan poort van de nieuwe aansluiten op de ingang van de oude en hij doet dienst als switch.
Gebruik zo al jaren een KPN experia box op oneigenlijke wijze
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
paulus811
13 jaar geleden
Aan dit antwoord heb ik iets, dank. Kan ik nog wel bij de settings als ik alles opnieuw heb aangesloten, of moet ik DHCP vooraf uitzetten? + natuurlijk
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Oude router eerst aan je computer hangen en de settings aanpassen. Daarna pas volledig in het netwerk opnemen.
Suc6
paulus811
13 jaar geleden
Thanks!
Gewoon een switch ertussen doen, makkelijkere oplossing bestaat niet.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Deel jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image