Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Waarom gaat mijn PC op alle mogelijke uren van de dag uit zichzelf aan, wanneer hij uit staat?

Er draait niks op de achtergrond en ook zijn er geen programma's ingesteld die de computer zouden kunnen opstarten.

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
in: Hardware
1.1K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Zet eerst eens Ccleaner op je pc (link 1) en klik op het blauwe register logo en klik op 'scan naar problemen' -> herstel problemen.
Dan klik je op Cleaner -> opschonen.

2) Download Atf cleaner (link 2) en start het progje op.
Belangrijk: Sluit al je browservensters(IE en/of Firefox en/of Opera) om de tool goed te kunnen laten werken.
Dubbelklik op ATF cleaner om het programma te starten.
Op het tabblad Main, plaats je een vinkje bij Select All.
Klik op de knop Empty Selected

Het volgende doen als je ook FireFox als browser hebt:

Klik op tabblad Firefox, plaats een vinkje bij Select All
Wil je de door Firefox opgeslagen wachtwoorden behouden, dan klik je in het venster dat verschijnt op No
(dit haalt het vinkje weer weg bij Firefox saved passwords)
Klik op de knop Empty Selected

3) Download Trend Micro Hijack This™ (link 3)naar je bureaublad.
Open de map en dubbelklik HJTInstall.exe om HijackThis te installeren.

HijackThis zal openen na het installeren, zo niet dubbelklik dan de snelkoppeling op je bureaublad.
note voor Vista: Ben je een gebruiker van Windows Vista dan moet je eerst rechtsklikken op HijackThis.exe en dan kiezen voor "Run as Administrator".
Kies "do a system scan and save a logfile"
Klik de Scan knop onderaan.
Dit zal de scan starten en een log openen.

Kopieer en plak deze log in (link 4)
en wacht op antwoord.

Ik weet bijna zeker dat dan je opstart problemen zijn verholpen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

Sommige computers kan je instellen om op te starten of om uit slaapstand te komen door het toetsenbord aan te raken of de muis te bewegen.

Dat laatste kan wel eens gebeuren als je bijvoorbeeld het koord van de muis aanraakt.

Deze instellingen zijn in het BIOS van het moederbord van de computer in- en uit te schakelen. [DISCLAIMER]Laat dit doen door iemand die er verstand van heeft[/DISCLAIMER]

Héél soms kan het ook gebeuren als er een piekspanning komt op het stroomnet, waardoor het systeem een soort van kick-start krijgt, maar dit is uitermate zeldzaam.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Het BIOS is ok, heb ik al naar gekeken. Die piekspanning kan het volgens mij ook niet zijn. Het gebeurd soms wel 10 keer op een dag. Weer uitzetten en 20 minuten later (kan ook een uur zijn, of 4 uur, of 3 minuten, etc...) gaat hij weer aan.
Heb je al gekeken of er een virus opzit? Dit is namelijk typisch zo'n ding dat bij een eenvoudig virus hoort. Cd-rom lade open doen en de pc aan en uit kunnen zetten.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Iedere 4 dagen wordt mijn PC helemaal op virussen nagekeken door Norton 360. Nog nooit een virus gehad. Dit probleem heb ik al minimaal 6 maanden.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Het kan heel goed zijn dat het een klein onschuldig iets is dat niet door Norton herkend wordt, of dat anti-spyware er iets mee te maken heeft,
Een virus lijkt me persoonlijk erg sterk. Als je computer helemaal uitstaat en dus geen stroom krijgt lijkt het me sterk dat er een programma is die de stroom weer aan kan zetten.
Zet je je pc echt uit? Of laat je hem in standby mode gaan? In die laatste stand kan hij heel makkelijk wakker worden gemaakt door bewegen van muis of verwijderen van een op usb aangesloten apparaat. Heb je misschien een printer aangesloten die na een bepaalde tijd zichzelf uitschakeld? Ook dit zou eventueel de pc uit sleep mode kunnen halen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Misschien een fout antwoord,maar staat de PC in de buurt van een sterk magnetisch veld?
Zet hem eens op een andere plaats,wie weet of er verandering optreedt.

Joop.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Als het niet ligt aan een instelling denk ik toch dat je het op het gebied van spanning moet zoeken. Het zou aan de voeding van je computer kunnen liggen. Slechte aarding van of kortsluiting op het moederbord kan het ook veroorzaken. Gezien de willekeur van het fenomeen zou ik het in deze hoek zoeken.

probeer je computer eens in een geaard stopcontact te stoppen en kijk of het nog steeds gebeurd.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
In Windows zitten allerlei zgn. services. Deze kunnen de pc (deels) weer actief maken. Ook ogenschijnlijk inactieve software hebben verborgen functies. Is moeilijk helemaal uit te sluiten. Zie de bovenstaande prima tip. Zeker in een netwerk is dit overigens moeilijk uit te sluiten i.v.m. zgn policies, wake-up lan en controleactiviteiten.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 5000
Gekozen afbeelding