Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe reset ik de meterkast

Mijn internet ligt eruit ik maar ik weet niet hoe ik het moet resetten?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Hardware
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Antwoorden (3)

Dan moet je je modem resetten door de stekker van je modem eruit te halen en na 1 minuut weer erin te steken.

Vaak zit er ook een klein gaatje in je modem waar je een sateprikker in kunt drukken voor een grote reset van je modem.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
trek de stekker er minstens 5 minuten uit en dan erin voila
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De meterkast reset je niet, maar je bedoeld wellicht hoe je je kabel- of DSL-modem reset.

De meest eenvoudige reset is alles even stroomloos te maken door de stekker(s) in de meterkast eruit te trekken, en die na een kort moment er weer in te stoppen. Je hoeft niet minuten lang te wachten.

Het is een ander verhaal als je een ander IP-adres nodig hebt en geen vast IP-adres hebt (kost geld). Dan hou je de boel een uur lang stroomloos alvorens alles weer in te schakelen. Meestal geeft je provider dan weer een nieuw IP-adres uit.

Om het echt netjes te doen: eerst modem aan en een minuut of 2 wachten, dan eventuele router(s)s aan en weer een minuutje wachten. Het internet moet het dan weer doen, wat je kunt zien aan het specifieke lampje op het modem (soms een hele reeks, voor ieder modem weer anders).
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord
logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing