Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Kan ik met mijn telefoon via een usb kabel een apparaat wat stroom nodig heeft aanvoeren?

ik heb een usb koelkastje gekocht voor op school in mijn kluis bijvoorbeeld, Nu wil ik graag weten kan ik stroom tappen met een usb kabel voor de koelkast?

(Koelkastje is 5 Watt)

MVG

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Hardware
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Het beste antwoord

Een USB-poort van een computer kan 500 mA bij 5V leveren, er is dus maximaal 2,5 W beschikbaar.
De USB-aansluiting van jouw telefoon is juist niet bedoeld om stroom te leveren, je kunt vanuit een computer de stroom gebruiken om de telefoon te laden, andersom werkt het sowieso niet.
Als het wel zou werken dan zou de batterij van de telefoon trouwens binnen korte tijd uitgeput raken, 1200 mAh bij 3,7 V = 4,44 Wh, een 5 W koelkastje is dus binnen 1 uur door de maximale hoeveelheid energie van de telefoonbatterij heen.
Bovendien is 5 W voor een koelkastje een zeer lage capaciteit, een koelbox voor in de auto zal met een capaciteit van 40 W nog steeds een paar uur nodig hebben om een paar blikjes fris te koelen.
Beter werkt de blikjes koud van huis mee te nemen in een koeltasje tezamen met een paar watergevulde koelelementen die je in de diepvries thuis hebt in gevroren.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Dat is niet mogelijk. Je zou wel een accu met USB poort kunnen kopen of bijv. Een laptop ondersteund dit wel!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
lastig lijkt me
je had beter hetzelfde soort koelkast met een gewone stekker kunnen kopen want je zult zowiezo ergens stroom vandaan moeten halen.
en een pc of laptop in kluis zetten is ook niet handig bovendien waar haalt die zijn stroom dan weer vandaan ?
die accu die is zo op bovendien een werkend laptop maakt de zaak weer warm dus wordt er weer meer stroom gebruikt etc etc etc je drankje cool houden wordt dan ene vicieuze cirkel en kan wel eens je lappie in de soep kunnen draaien
je de laptop aansluiten op een stopcontact ? een beetje zwaan kleefaan verhaal

ik vermoed dat er geen stopcontact in je kluisje zit ?
anders zou je nog een usb lader adaptor kunnen proberen
dat is eigenlijk je enige optie ?
(het is eigenlijk wel een goed idee een stopcontact in je kluisje (voor je gsm phone opladen ?)
misschien iets voor de leerlingenraad ? )
maar ik vermoed dat je simpelweg geen stopcontact in je kluisje hebt op dit moment
Dus moet je dus een kabeltje naar buiten je kluis voeren maar dat lijkt me ook niet te doen ?
nee ik zie geen logische oplossingen ;/
maar zou wel een idee zijn, tegenwoordig heeft iedereen wel 1of 2 soortig oplaadbaar apparaat, gsm/laptop erg handig om je power in je kluisje op te laden ?
mocht je wel een stopcontact in je kluisje hebben?
zie link
capthavoc
13 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord
logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing