Afgelopen weekend een tweedehands pc gekocht, maar bij het opstarten geeft hij erg vaak geen signaal aan mijn monitor. Wat kan het zijn?
- Andere monitor geprobeert; doet het ook niet.
- Nieuwe VGA kabel geprobeert; niks.
- Batterijtje (moederbord) eruit gehad; niks.
- Alles schoongemaakt; niks.
- Nieuwe videokaart; niks.
Voorop zit een lampje die de activiteit van de harde schijf weergeeft en op het moment dat de pc niet opstart brand of knippert deze ook niet.
De enkele keer dat de pc wel opstart brand/knippert deze wel.
Ik hoop dat iemand met een goed idee komt.
(misschien relevant: Als hij aan is, springt de pc op een "stand-by" stand wanneer er een tijd niets gebeurd. Op dat moment krijg ik hem ook niet meer uit deze stand; pc reageert nergens op).
Alvast bedankt voor jullie reacties en ik zal proberen eventuele vragen te beantwoorden.
Toegevoegd na 38 minuten:
Haha ja wellicht is hij daarom verkocht. Ik heb contact gehad met degene en die zegt dat hij de pc een half jaar al niet meer gebruikt heeft en het probleem niet herkend.
Alle pinnetjes zitten er nog in. Maar ik heb een nieuwe videokaart gehaald en dat hielp ook niet. (andere vga kabel ook niet en ook de DVI poort niet)
Toegevoegd na 3 uur:
Update:
Het geluid werkt ook niet; zowel de onboard als 5.1 geluidskaart werkt niet. Als ik de juiste drivers download kan geen geluidskaart vinden.
Als ik dat bij elkaar optel zeg ik moederbord?
videokaart => PCI-E
geluidskaart => PCI en onboard
Alsof het moederbord de signalen gewoon niet door kan geven o.i.d.
Kan dit kloppen? Of voeding richting moederbord zoals 1 vd antwoorden?
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.