Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Wanner gaat een computer kapot?

Hey!

Ik heb een mac die 5 jaar oud is.. En hij wordt elke dag gebruikt... En savonds afgesloten.. Hoelang zal die ongeveer nog meegaan? Bedankt!

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Hardware
569

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Het ligt eraan wat je onder kapot verstaat... een HD die crasht is bij de één kapot, bij mij nog lang niet... Maar dat komt omdat ik 'm zelf wel open maak en er een nieuwe HD in hang.

Een moederboard en processro gaan heel lang mee, veel langer dan de 3 of 5 jaar die hier aangegeven worden... Als je zelf een beetje interesse in IT hebt, kun je generaties met dezelfde kast doen, alleen zo eens in de paar jaar een beetje upgraden. Is btw sowieso de goedkoopste optie...

Ik heb nog steeds dezelfde big tower in gebruik als 12 jaar geleden. Dat is wel mn monster, die alleen aan gaat als het echt nodig is, voor de rest gebruik ik een laptop. Notebooks gaan wel minder lang mee, maar dat is vooral vanwege vuiligheid dat hij te warm wordt en teveel lawaai gaat maken. Op zich, als je gewoon je systeem minimalistisch houdt, blijft hij het wel doen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Ik heb geen idee, ik heb een pc die al 10 jaar elke dag gebruikt wordt, hij wordt zo langzamerhand steeds trager, maar doet het nog goed. Zolang je het ding goed onderhoudt, zal hij het lang volhouden.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Normaliter is een pc na 4 a 5 jaar afgeschreven, dat wil niet zeggen dat ie dan kapot moet gaan. dat is afhankelijk van verschilende factorem.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Er kunnen zoveel dingen met een computer gebeuren dat je gewoon een beetje geluk nodig hebt om hem een lange levensduur te geven. Natuurlijk wordt de verwachte levensduur wat langer naarmate je er zuiniger mee om gaat. De economische levensduur van een laptop is derhalve 3 jaar.
Maar hoelang je mac nog mee zal gaan kan niemand iets zinnigs over zeggen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 5000
Gekozen afbeelding