Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Na een nieuw besturingsprogramma te hebben geinstalleerd is het geluid een stuk slechter. Kan ik hier wat aan doen?

Op deze laptop stond eerst Windows XP Professional Edition. Nu heb ik er Windows 7 op geinstalleerd.

Nu is de geluidskwaliteit ineens een stuk slechter. Ik hor tijdens het geluid steeds een soort licht gekraak.

Kan het zijn dat ik nog een driver moet installeren of zoiets? Iets wat met het installeren van het besturingsprogramma is verwijderd.

Wat zou ik dan moeten installeren?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Hardware
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Het beste antwoord

waarschijnlijk heb je niet de goede driver geïnstalleerd, als je een oudere laptop hebt bestaat de kans dat er voor je soundcard geen echte Windows 7 driver is, je zult je dan moeten behelpen met een vista driver, dat gaat vaak goed maar vaak ook niet. Zijn beide besturingssystemen 32 bits? Zoek eens bij de fabrikant van je laptop of er Windows 7 drivers zijn voor je laptop of probeer te achterhalen welk moederbord er in je laptop zit, dan kun je drivers zoeken voor dat moederbord
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Dat ligt eraan wat voor geluidskaart erin je computer zit, maar kijk eens bij Apparaatbeheer welke geluidskaart erin zit en zoek daar dan een Windows 7 driver voor.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord
logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing