Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Mijn toshiba usb hdd 500gb PX1399E-2G20 doet raar (zie uitleg). Hoe kan ik dit oplossen?

Als ik hem aansluit gebeurt er niks. Er gaat wel een lampje branden bij de schijf. Op mijn laptop hoor ik wel een geluidje. Kan iemand me helpen met dit probleem?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Hardware
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Het beste antwoord

Is het zo een HDD zonder voedingsadapter? Het kan zijn dat de voeding vanuit je USB niet meer genoeg is voor de HDD. Soms heb je een USB-kabel meegeleverd gekregen bij de HDD die 2 USB pluggen heeft. Dan kan je proberen om ze allebei in de laptop te stoppen, zodat hij meer spanning krijgt.
Misschien kan je de voedingsadapter van de laptop ook gebruiken, als je alleen op de accu draait.

Probeer anders de HDD eens op een desktop computer met een USB achterin de desktop. Daar komt normaal gesproken de meeste spanning uit.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Het kan zijn dat de laptop hem niet meer herkend, kijk eens bij apparaatbeheer (start> configuratiescherm> apparaten en printers> apparaatbeheer) als hij daar tussen staat moet je kijken of je hem opnieuw kan configureren en anders moet je kijken of je geen stuurprogramma nodig hebt (of dat het stuurprogramma niet up-to-date is.)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
sluit je hdd op de usb poort aan en zet hem aan als er een aan/uit knop op zit.
Ga naar configuratiescherm > Systeembeheer > Computerbeheer > aan de linkerkant > opslag > Schijfbeheer . Hier zie je nu de opslagmedia in en aan je pc /laptop. Als je externe hdd weergegeven wordt kun je zien welke status hij heeft. Staat hij er niet bij dan is mogelijk de usb interface van de hdd kapot, komt regelmatig voor. Je zou dan de HDD uit zijn behuizing kunnen halen en in een andere behuizing of in een docking station zetten om te zien of er wat loos is met dat ding, of dat het inderdaad de usb interface is die problemen geeft.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord
logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing