Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe maak je het beste het scherm van een tablet schoon?

Kan dat met glassex?

Een microvezeldoek is goed, maar als het scherm goed vuil is, blijf je boenen. Is er een vloeistof die goed het vet eraf kan halen en het scherm niet aantast?

Toegevoegd na 4 minuten:
Of een beetje afwasmiddel in een beetje water (flesje)

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Hardware
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Antwoorden (9)

gewoon een vochtig doekje
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Doekje met een beetje alchohol.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hoe vies je beeldscherm ook is, het beste is om geen schoonmaakmiddelen te gebruiken.

Wat heel goed werkt is een schone microvezeldoek. Deze onder een hete kraan houden en heel goed uitknijpen. Hiermee je scherm en de rest van je tablet schoonmaken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Vochtige brillendoekjes....daar maak ik mijn laptopscherm ook altijd mee schoon.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik doe het scherm van mijn macbook altijd met een vochtig glasschoonmaakdoekje, en daarna droog met een zachte linnen theedoek. Gaat prima. Sprayen met een product lijkt me minder goed, omdat het dan misschien iets te vochtig wordt. Ik neem aan dat het scherm van een tablet en een laptop niet zó verschillend zijn dat er andere schoonmaak methodes gehanteerd moeten worden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik maak het scherm van mijn mobiel (HTC Legend) & iPod (Touch 4g) vaak schoon met lcd cleaning set.

Vaak eerst gebruiken op het scherm van je pc of laptop of op je tv. Dan is het "schoonmaakding" nog vochtig genoeg om dit scherm schoon te maken. Anders eventueel een keer sprayen met het busje en dan krijg je je scherm weer zo schoon als nieuw.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zoals al eerder gezegd.. vooral niet met schoonmaak middelen doen. Een vochtige wonderdoek is perfect. Zodra je er met middeltjes (vooral ontvettende middelen) zal de anti reflectie laag van je scherm af gaan, en dit zal het kijk plezier niet bevorderen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik gebruik vaak billendoekjes, van die veegdingen die je gebruikt om babybillen mee schoon te maken na een luier... Zijn niet té vochtig, laten geen strepen na, en maken alles perfect schoon!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in elk geval nooit met wc papier of keuken rol! dat bevat kleine hout vezels die krassen veroorzaken.
het veste is gewoon een vochtige doek.. afwasmiddel is een beetje overbodig
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord
logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing