Heb in pc een tweede harddisk ingebouwd Heb één probleem. Hij stopt en start steeds. Vraag: kan ik de disk continu laten meedraaien met de eerste?

M.a.w. als ik b.v. muziek wil spelen vanaf deze tweede disk dan duurt het een aantal seconden voordat de muziek begint omdat de disk moet opstarten. Ik kan hem dus duidelijk horen starten en stoppen.
Voor mijn gevoel is het ook niet zo goed als de disk steeds maar start en stopt. Ik hoop dat ik het duidelijk uitgelegd heb.

14 jaar geleden
in: Hardware

Het beste antwoord

Kijk eens bij de instellingen of je één of ander energiebesparingsschema hebt geactiveerd. Als dat zo is, wordt een schijf die langer dan x minuten niet wordt gebruikt, uitgeschakeld.

Zet bij de energiebesparingsinstellingen de harde schijf op "altijd aan" en je probleem is opgelost.

Alternatief is het aantal minuten voordat hij wordt uitgeschakeld, op te krikken. Dan bespaar je toch energie als je de harde schijf lange tijd niet gebruikt, maar schakelt hij niet om de haverklap uit als je hem toch snel weer nodig hebt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Dit is een besparings modus; Tijdens gebruik slijt de hardeschijf en verbruik hij energie. Als je dee schijf dus telkens uit zet gaat hij langer mee. Voor schijven die vaak gebruikt worden is het niet erg als hij doordraait> Maar voor een schijf die alleen af en toe gebruikt wordt zou ik die 3 seconden opstarttijd accepteren. Het verburuik is lager & je schijf gaat langer mee.

Mocht je toch willen dat hij door blijft draaien: Bij systeem beheer kan je aangeven dat de schijf continue aan moet blijven