Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Kan je elke videokaart in je computer stoppen.

Ik wil een nieuwe videokaart kopen, aangezien mijn computer al op hol slaat als ik een simpel gratis spelletje op internet speel. Mijn computer gaat dan hard zoemen en af en toe komen er witte strepen in beeld en valt hij uit. Nu wil ik dus een nieuwe videokaart kopen, maar ik vroeg me af of videokaarten bepaalde eisen hebben, en als de computer bijvoorbeeld niet goed genoeg is, de videokaart niet werkt (bijvoorbeeld minimaal Windows XP, dat soort eisen).

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Hardware
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Het beste antwoord

In principe kun je natuurlijk iedere videokaart in je pc stoppen, zolang jou pc over de juiste aansluiting beschikt. Toch is het veel beter om je te laten inlichten over de meest geschikte kaart die het beste resultaat geeft bij jou moederbord. Wat veel mensen vergeten, is dat je ook goed rekening moet houden met de voeding in de pc. Vaak wordt er een te zware videokaart gekocht en zit er maar een voeding van 350 of 400W in. Dan is de kans groot dat je de hele boel de vernieling in helpt.
Laat je dus gaat voorlichten door een kenner of de computershop.

Toegevoegd na 1 minuut:
Ik bedoelde dus: Laat je dus GOED voorlichten door een kenner of de computershop
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Voor een videokaart heb je ook een passend moederboord hebben ( anders kan de moederboord het niet aan) miaschieb ook ff wat ram erbij gooien??
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je kunt niet zomaar elke videokaart in elke computer stoppen. De videokaart moet kunnen passen op het moederbord. En als je bovendien een voeding hebt dat een te laag vermogen voor de videokaart gaat het eigenlijk ook niet.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Door een videokaart word de pc niet sneller.... In principe kan elke videokaart erin. alleen de ene werkt wat beter dan de andere
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord
logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing