Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Heeft deze monitor goeie specificaties voor Fotobewerking, Gamen en filmkijken?

En wat maakt hem goed, of juist slecht?

Het gaat om de LG W2753VC-PF

http://www.vergelijk.nl/lcd_monitor/lg/w2753vc_pf/specs.rhtml

Toegevoegd na 43 minuten:
Mijn PC is Prima. 8GB Werkgeheugen. HD 6870 Videokaart en een QuadCore op 4 Ghz.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Hardware
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Het beste antwoord

Ja!

Deze monitor heeft een responstijd van 5ms, wat betekend dat het 5 milliseconde duurt voordat er een beeldje van je computer op je scherm staat.

27" is ook best groot voor een computerscherm, dus dat klopt allemaal wel.

De kwaliteit en soepelheid van animaties ligt trouwens niet aan je beeldscherm, maar aan de videokaart in je computer.

Maar deze monitor is in orde voor fotobewerking, gaming, en films.

Toegevoegd na 3 minuten:
Ohja, en natuurlijk de resolutie:

1920x1080 pixels is een goede resolutie voor een modern (2011) beeldscherm, dus dat zit ook goed.

Toegevoegd na 3 minuten:
Ohja, en natuurlijk de resolutie:

1920x1080 pixels is een goede resolutie voor een modern (2011) beeldscherm, dus dat zit ook goed.

Toegevoegd na 5 minuten:
Op www.hardware.info staat trouwens dat deze monitor maar 2ms responstijd heeft, dat zou nog beter zijn.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Wel voor gaming, niet voor iets anders. Het is namelijk een TN monitor welke als voordeel heeft lage response tijden maar als nadeel slechtere kleurweergave en beperkte kijkhoek.

Als je serieus bezig bent met fotobewerking zijn IPS of MVA/PVA en allerlei varianten daarvan stukken beter. Films kijken op een TN monitor vind ik geen echt succes maar ja dat zal ook meer per persoon zijn.

Toegevoegd na 5 minuten:
Zelf snap ik nooit het idee van een 27" met een lagere of even hoge resolutie als een 22 of 23 inch scherm. Heb zelf een 23" met 1920x1200 en zou wel groter willen maar alleen als de resolutie ook omhoog gaat. Het enige waar 27" met zo'n relatief lage resolutie voor dient is volgens mij oudere/slechtziende mensen. Maar ook dat is dus een persoonlijke voorkeur.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord
logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing