Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Epson Stylus SX425W zegt dat ik kleuren inctcardriges moet vervangen maar ik wil alleen maar zwart-wit printen, nu kan ik niet printen.

Weet iemand misschien een oplossing, bijvoorbeeld een programma die er voor zorgt dat de Epson printer niet controleert op lege cartridges?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Hardware
4.2K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

De printers zijn zodanig gemaakt dat de inkt jet cartridge is altijd gevuld moeten zijn om te kunnen functioneren. Het heeft ook te maken met de garantie en de kwaliteit van de afdrukken. Helaas heeft het ook vaak te maken met de verkoop van de cartridge's.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Ik kan bij de printopdracht gewoon invullen dat ik zwart wil printen, zul jij toch ook wel kunnen?
Dan geen probleem met lege cartridge
(Lees meer...)
13 jaar geleden
De meeste printer cartridges hebben een chip aan boord waarmee ze zien dat ze leeg zijn. De printer zal dan ook niet printen zolang een van de cartridges leeg is. De gedachte hierachter is twee ledig:
a - veeal wordt bij het printen van zwart ( wat in iedergeval zwart lijkt) toch meerdere kleuren gebruikt en zijn de kleuren gewoon nodig om goed te printen.
b - marketing trucje; je MOET cartridges kopen om te kunnen printen.

Het eniige wat je kunt doen is er nu ( goedkope) kleuren cartridges plaatsen en vervolgens de peinter zo instellen datt hij standaar zwart/wit print. Voor tekst prints zal dit prima werken, Voor zwart wit afbeeldingen heb je echter altijd de kleuren nodig.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Die slimmerikken van epson doen dat om je catridges te laten kopen. HP bijvoorbeeld heeft een geldiheidsdatum in gebouwd. Is de cartridge over datum dan ie niet meer gebruikt worden. En zo worden we op kosten gejaagd.......
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
A)

Ik geef je de link naar Epson, daar kies je bovenaan Support, je moet vervolgens je type printer uitkiezen, en het besturingssysyteem. Bvb. mac, windows vista, linux...

(Dat wist ik niet bij jou... niet vermeld in je vraag.)

Bij die support vind je alle handleidingen, en hoe je je printer moet instellen om alleen zwart-wit te printen.

B)

Je stelt hem in via :
-configuratiescherm
-printers
-klik rechts op de muis
-open eigenschappen
-Algemeen
-Ga naar voorkeursinstellingen
-Hier moet je normaal kunnen kiezen om 'enkel in grijstinten' af te drukken.

Tip: Verwijder lege inktpatronen alvorens je printkoppen worden beschadigd.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 5000
Gekozen afbeelding