Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Kan ik in mijn laptop het werkgeheugen zomaar upgraden?

Binnenkort komt mijn Toshiba P300-23e binnen.

Een mooi laptopje, maar ik wil van de 4Gb DDR2 geheugen draaiend op 800 MHz naar 6/8Gb DDR3 geheugen draaiend op 1066 MHzb.

Kan ik dit zomaar doen? Of moet het moederboard dit ook ondersteunen?

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
in: Hardware
749

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (2)

Als het erin past, dan werkt het wel.
Maar bedenk je wel, dat het geen zin heeft om meer geheugen dan 4Gb te installeren op een 32-bits OS, en dat is de meest voorkomende variant van Windows.
Alles daarboven kan dat OS niet aanspreken.
(Feitelijk 3,2 Gb)

Toegevoegd na 10 minuten:
Kan dus best, kijk maar in de specs:

standaard : 4,096 (2,048 + 2,048) MB
maximale uitbreiding tot : 8,192 MB
technologie : DDR2 RAM (800 MHz)
(Lees meer...)
AWM
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Weet ik, ik heb bij deze laptop ook de keuze uit de 32x of 64x ...Maar ik wist niet zeker of ik ook kon switchen.
AWM
15 jaar geleden
Zie toevoeging. Helaas is laptopgeheugen altijd prijzig...
hoe wil jij in een ddr 2 slot een ddr 3 sim plaatsen (ik heb het niet over the sims 3 dat is een spelletje), dat gaat nooit niet passen of het moederbord moet extra geheugen banken hebben. dat komt nooit voor of je moet custom een moederbord etc laten fabriceren, ik dacht dat je ict wou gaan doen, op deze vragen zou je het antwoord zelf op moeten zoeken door bijvoorbeeld op internet de specificatie's etc op te zoeken (is gewoon een vriendelijk advies)
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 5000
Gekozen afbeelding