Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

kan ik twee schijven in elkaar voegen?

op deze computer staat dit: Lokaal station (C) en er staat
Lokaal station (D) maar die staan wel op 1 schijf. Kan ik deze twee bij elkaar doen zodat er meer geheugen opstaat?

Toegevoegd na 15 minuten:
ik heb vergeten te zeggen dat er op de (D) schijf niks staat.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Hardware
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Het beste antwoord

Ja, dat kan met diverse tools, in windows schijfbeheer zou het ook kunnen, maar het gaat wel ten komst van de data op D.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Dat kun je doen door alle mappen en bestanden van de D: schijf te verplaatsen naar de C: schijf.
Vervolgens kun je met het programma Disk Management in Windows de D: schijf verwijderen of verkleinen.
LET OP: die laatste handeling moet je alleen uitvoeren al je weet wat je doet, als dit fout gaat, blijf je mogelijk zitten met een PC die niet meer werkt.
Ook is het belangrijk dat er geen verwijzingen meer naar de D: schijf zijn. Als jij bijvoorbeeld een programma op D: hebt geïnstalleerd, zal deze na verplaatsen waarschijnlijk niet meer werken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
AESEUS heeft hier een hele mooie tool voor, beter nog hij is gratis:

http://www.partition-tool.com/personal.htm

Partities resizen
Partities Samenvoegen
enz.

Het is eigenlijk hetzelfde programma als partition magic van vroeger.

Maak wel eerst een backup van je belangrijke bestanden, want je weet maar nooit.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja hoor, kan gewoon.

Partitie verwijderen via computer management - schijfbeheer. Daarna de C schijf 'resizen' naar volle grootte.

Al willen de meeste mensen liever twee schijven, om zo hun documenten, muziek en al het andere wat apart moet staan, te kunnen scheiden. Je 'wint' er nl geen ruimte me, je maakt het alleen overzichtelijker.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord
logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing