Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Gebeurt er iets als je de accu van je laptop in de vriezer legt?

Bij een eerder vraag las ik als antwoord dat dit de duur van de accu verhoogt, en dit antwoord kreeg een plusduimpje. Dit leek me echter vreemd. Kan iemand het uitleggen?

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
in: Hardware
3.8K
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Vroeg of laat zal de accu bevriezen...

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Ja. Hij wordt heel erg koud.
Maar mocht het een moderne lithium-ion accu zijn, dan bevriest ie gelukkig niet van binnen, dat gebeurt pas bij -40 graden.
Voor de rest een zinloze actie, hij zal er niet beter of slechter van worden. En je moet vrij lang wachten totdat je 'm weer kunt gebruiken, daarvoor moet ie op kamertemperatuur zijn.
Veel mensen denken dat zaken die ze niet begrijpen zichzelf repareren als je ze in de diepvries legt.
Overigens kun je zo een accu wel goed in de koelkast bewaren als je 'm lang niet gebruikt. In een waterdichte verpakking.
(Lees meer...)
AWM
15 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Verhogen van de houdbare leeftijd zou alleen opgaan als het absolute nulpunt word bereikt maar dan maar afwachten of je na de dooi er nog een radiootje op kunt laten spelen , vriezen vertraagt het energieverloop maar zal ook onevenredige uitzetting in de batterij veroorzaken wat weer aan het deelectrische isolerende deel beschadigingen geeft . zie voor de betekenis van het woord dieelectrisch onderstaande link .
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Het is uitgeprobeerd en schijnt dus niet te werken (zie link).
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ik heb het jaren geleden zelf gedaan met een laptop accu die het slecht deed.Het invriezen zou goed zijn om de kristallen in de accu te herschikken.heb de accu langzaam laten opwarmen tot de condens weg was.
jammer maar helaas de myth was busted.Nee dus het helpt niks
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 5000
Gekozen afbeelding