Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Ik heb nu al twee keer gehad dat als ik een opgeslagen foto opzoek dat ik dan allemaal foto's krijg die ik zelf niet hebt opgeslagen

als ik ze verwijder gaan ze niet weg,
virusscan eroverheen gehaald, komt ook niets uit,
maar ik schrik elke keer als dat zie, dan denk ik, huh, die plaatjes ken ik helemaal niet. Het zijn gen erge plaatjes,
een van een fietser die valt, een van een appel op een weegschaal, enz...
weet iemand hoe deze op mijn laptop kunnen komen?
oja, er zit ook niemand anders op de laptop,
en er zit een wachtwoord op.

Toegevoegd na 58 seconden:
ps, die zwarte balkjes die heb ik zelf gedaan, die heb ik er wel zelf op gezet

Toegevoegd na 10 minuten:
ik heb nog verder gekeken, maar die halve pagina (letterlijk) staat onder met dat soort plaatjes.
verwijderen gaat ook niet, dan heeft ie ze verwijderd staan die plaatjes er nog. ook als ik de pagina ververs krijg ik dit

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Hardware
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je op zo'n plaatje rechtermuisklikt en dan naar "Open bestandslocatie" doet kan je zien in welke map deze staat. Het zou kunnen dat het van een programma is welke je zelf geinstalleerd hebt (video/fotobewerking),

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Geef jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Het beste antwoord

Dit zijn waarschijnlijk foto's van websites - bijvoorbeeld nieuwssites, of andere websites die je hebt bekeken.

Windows slaat die foto's tijdelijk op, zodat hij de foto's niet opnieuw van Internet hoeft op te halen wanneer je dezelfde pagina nog eens bekijkt. Daarmee wordt het Internetbrowsen sneller.

Probeer er eens achter te komen op welke plek die foto's op je harde schijf staan. Als er in de padnaam 'Internet Explorer' of iets dergelijks staat, dan weet je dat het inderdaad om tijdelijk opgeslagen plaatjes van websites gaat.
(Lees meer...)
Cryofiel
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Precies het goede antwoord ik zie het nu ook aan de naam van de foto's dat het temp bestanden zijn.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
maar ik heb deze foto's nooit eerder gezien
Cryofiel
13 jaar geleden
Dat kan. Soms zit er achter een foto een andere foto; die andere foto zie je dan alleen wanneer je met je muispijl over de "voorste" foto heengaat. Soms haalt je webbrowser in de achtergrond alvast webpagina's op die gelinkt zijn vanaf de webpagina die je op dat moment bekijkt. Zodat, ALS je besluit op een link te klikken, het net lijkt of die pagina razendsnel laadt. Als je niet op die link klikt, wordt die pagina natuurlijk niet getoond - maar intussen is die pagina, inclusief alle foto's die op die pagina staan, wel geladen, en tijdelijk opgeslagen op jouw computer.

Andere antwoorden (1)

Ik denk aan een paar mogelijkheden.
1. Die foto's zijn een onderdeel van software op je PC. Ikzelf werk bijv met een website-programma waar heel veel plaatjes een onderdeel zijn van de layout van de website. Ik kies voor een format van een lay-out van de website die ik gemaakt heb en de software plaatst de plaatjes erbij. Die plaatjes staan ergens op mn PC.
2. Iedere keer als je internet bezoekt worden de plaatjes opgeslagen op je PC. Volgens mij om het opnieuw bezoeken van die site sneller te laten verlopen. Je zou dit eens kunnen uitproberen door een paar typische sites te bezoeken die je normaal nooit bezoekt en daarna kijken of de plaatjes en foto's van die sites op je PC zijn opgeslagen. In feite zijn dit plaatjes als onderdeel van je Internet-geschiedenis.
3. Misschien wordt het besturingssysteem van je PC geleverd met plaatjes/foto's als voorbeelden van afbeeldingen. Ik weet dat dat ook gebeurt, maar dan zijn het vaak maar een paar plaatjes.

Hoop dat je hier iets aan hebt? Ik zou me niet al te veel zorgen maken over virus of iets dergelijks.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Cryofiel
13 jaar geleden
Punten 1 en 3 lijken mij onwaarschijnlijk. Denise heeft gezocht op 'recent gewijzigde bestanden'. Plaatjes die worden meegeleverd bij een programma, of plaatjes die bij het besturingssysteem horen als voorbeelden, wijzigen niet, en komen dus bij een dergelijke zoekopdracht niet tevoorschijn.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Goed punt! Dat ze zoekt op 'recent gewijzigde bestanden' heb ik echter niet kunnen herleiden uit haar vraag, maar misschien heb ik niet goed gelezen.
Overigens, opties bij punt 1 gelden nog steeds wat mij betreft, omdat na het genereren van de site worden de plaatjes toegepast en als nieuw opgeslagen in een andere directory. Dus het zou nog steeds wel kunnen, al moet ik toegeven dat het wat vergezocht is.
Cryofiel
13 jaar geleden
In de adresbalk van haar plaatje staat:
Denise --> Zoekopdrachten --> Recentelijk gewijzigd.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Oog voor detail!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het kan zijn als je die laptop 2e hands overgenomen hebt en dat er een tweede account geweest is waarmee deze erop gezet zijn.Dan kan het misschien een kwestie worden om de gehele laptop te formateren en de windows er opnieuw op te zetten.Of deze naar een schone installatie terug te zetten met de herstelschijf.Maar dan ben je in deze gevallen jouw bestanden (als je die niet veilig stelt) en programma's ook kwijt.
Cryofiel
13 jaar geleden
Nogmaals: Denise heeft gezocht naar recentelijk gewijzigde bestanden. Dat tweede account, als het al bestaat, is vast niet recentelijk actief geweest.
Deel jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image