Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

hoe fix je de ventilator voor je cpu bij je pc, als ie losser zit of als er wat anders mis is, maar je niet software ervoorwil en ook niet een nieuwe.

Toegevoegd na 6 dagen:
mijn pc is onlangs een keer gevallen en sindsdien doet de ventilator naar, hoe haal je hem eruit etc..

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Hardware
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Antwoorden (2)

Kijk of het ding makkelijk uit de PC te halen is. Ik heb er een paar voor aanzienlijke tijd weten te reanimeren door ze schoon te maken en het asje op een drupje olie te tracteren. Daar moet je een soort van aluminium dekseltje voor verwijderen en als je dat voorzichtig doet kun je het later weer terugplaatsen. Gebruik wel een hittebestendige oliesoort. Ik zweer voor een groot aantal toepassingen bij Ballistol. Koekt nooit aan en insecten hebben een hekel aan de geur.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De cooler van de cpu is een belangrijk onderdeel. Je kan deze verwijderen en goed schoonmaken en behandelen met WD-40. Kijk zorgvuldig of deze niet ergens aanloopt. Stofzuig de cooler en breng een dun laagje pasta aan op de cpu voor je cooler terugzet. Je kan niet alles soorten pasta gebruiken, dus weet wat je doet. Een cooler is doorgaans niet het duurste onderdeel, dus als je het niet vertrouwt toch een( laten) nieuwe plaatsen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord
logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing