Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Wat is de laatste Pentium die gemaakt is?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Hardware
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Antwoorden (4)

Pentium i7?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik denk een Pentium 4 HT (Hyper Threading). Daarna kwamen de Duo Core, Core2Duo etc etc. Echter, gezien de enorme verscheidenheid aan prozessoren (desktop, laptop, server, chipset, etc etc), kan het best een ander zijn geweest.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
dat antwoord van i7 klopt niet, want dit is een andere intel familie (intel core). Intel kent 3 processorfamilies, Core, Pentium, en Celeron.
Van intel pentium is de nieuwste de E6500 processor
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Volgens mij worden ze nog steeds uitgebracht als low-budget variant van de Core processoren. Ze hebben niet echt veel meer van doen met de Pentium 4 of Pentium Dual Core wat vroeger de topmodellen waren.

Toegevoegd na 6 minuten:
Eigenlijk is de laatste echte Pentium de Pentium 4 geweest of de Pentium D, welke twee aan elkaar geknoopte Pentium 4's waren dat was zo rond 2005.

Toegevoegd na 36 minuten:
De Intel Pentium E6XXX zijn hernoemde Intel Core 2 Duo E6XXX modellen die pas nadat ze alleen nog maar als budgetprocs verkockt konden worden zo zijn genoemd.

Toegevoegd na 46 minuten:
Als ik een chronologisch relevant lijstje op zou moeten stellen van desktop procs zou ik dit zeggen.
8086
80286
80386 (SX/DX)
80486 (SX/DX/DX2/DX4)
Pentium I
Pentium II
Pentium III
Pentium 4 (Pentium D -Dual Core versie-)
Core 2 (Duo/Quad)
Core i5/i7 (i3 budget)

Er zijn ook Celeron(budget) en Xeon(Proffesionele) varianten en tegenwoordig dus ook Pentium(budget)varianten van deze procs gemaakt maar die heb ik express buiten beschouwing gelaten.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord
logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing