Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Waarom zie ik op tv zo vaak een Apple laptop?

Als ik tv kijk en er wordt een laptop gebruikt, of zoals Apple dat noemt een notebook, is dat 9 van de 10 keer een Apple. Niet alleen als de laptop functioneel gebruikt moet worden, maar ook in tv-series. De verhouding in het echte leven is ongeveer 1 Apple op 8 computers op Windows en een halve computer op Linux. Waarom zie ik dan zo idioot vaak die Apple langskomen, is dat een marketing truc van Apple, sluikreclame?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Hardware
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Het beste antwoord

Deels door sponsering, zie eerdere antwoorden. Echter Apple is van oudsher al erg populair onder creatives. In reclame en media. Daar deze ook veel op TV komen (heel Amsterdam Zuid bij DWDD & P&W). Zie je de laptops en smartphones ook veel terug.

Daarnaast is trendy logo prominent op apparatuur te zien.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Ik denk dat dit komt, doordat Apple een sponsor is van deze programma's. Apple ondersteunt ze financieel in ruil voor reclame, door de laptops in hun series te gebruiken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik denk omdat het merk Apple zakelijk en professioneel overkomt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ten eerste omdat ze vaak sponsoren en ten tweede omdat die computers er hipper uitzien dan 'gewone' laptops. Ze glanzen je tegemoet.
13 jaar geleden
Ik denk omdat Apple veel videobewerkprogramma's heeft zoals http://www.apple.com/nl/finalcutstudio/ . Omdat de programmamakers dan toch al een Apple laptop (Macbook) hebben, gaan ze natuurlijk niet nog een laptop kopen om alleen maar even te filmen.

Bovendien vinden ze waarschijnlijk het Apple logo professioneler en duurder overkomen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Omdat het geweldig mooie en goede laptops en computers zijn! (dit is geen reclame, maar enthousiasme)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord
logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing