Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Mijn laptop geeft een foutmelding

Als ik mijn dell laptop opstart zegt deze: The AC power adapter wattage and type cannot be determined. The battery may not charge. The system wil adjust the performance to match the power available.

Weet iemand wat precies het probleem is en is dit zelf op te lossen of moet ik hem later repareren door dell?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Hardware
1.8K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

In deze situatie zou ik om te beginnen eens in de BIOS kijken of deze adapter wel herkend wordt/is.

Peripherals>> Ac Adapter "Unknown device " dan is het tenminste zeker dat het defect is / kan zijn.

Hierná - mocht u toch twijfelen- tijdens het opstarten op de F2/f3 toets drukken ( afhankelijk van het type en merk) om met de set-up door te gaan.

Dan blijven er nog maar weinig opties over. U zou eens met een andere adapter kunnen kijken,wat er gebeurt. Die doet het ? Duidelijk ! Desnoods een ander wattage adapter proberen. (bijvoorbeeld een wisselstroomadapter 65 W)

Systeemherstel kán ook in 'n heel enkel geval mogelijk 'n oplossing kunnen ,bieden . Het moederbord kan ook nog een defect hebben,iets waar (liever) nooit aan wordt gedacht.

Groet:Zoekertje
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Laad de laptop wel bij? Haal de accu er is uit en kijk dan of de foutmelding nog steeds komt ;)
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als ik het zo lees zou ik denken dat je er niks aan hoeft te doen, maar gaat hij na het opstarten meteen uit ofzo. Of heb je er echt last van?
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik denk dat je accu IDchipje defect is
het komt er denk ik op neer een nieuwe accu aan te schaffen

of heb je wellicht een universele lader ?
je weet wel eentje waar je een serie plugjes bij heb ?
die kan wellicht de accu niet "lezen"
(Lees meer...)
capthavoc
13 jaar geleden
Het heeft volgens mij iets te maken dat de adapter niet kan ontvangen of sturen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
volgens mij heeft dit te maken met dat de adapter niet goed in de laptop zit, kijk eens of de slotjes beide dicht zijn en of ze er goed zijn ingeklikt. haal hem er eens in en uit (klik hem er goed in) Het kan ook zijn dan de accu erg verouderd is, of komt hij misschien uit een andere pc? hierdoor kan hij niet herkend worden.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 5000
Gekozen afbeelding