Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Vanaf welke lengte moet je HDMI-kabel versterken?

Hai,

Ik wil graag een tv met HDMI-ingang aansluiten op een laptop (met een HDMI-uitgang). Bij welke lengte moet ik zon HDMI-kabel gaan versterken?

Alvast bedankt

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Hardware
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Het beste antwoord

Meestal wordt 10 meter als grens aangehouden, daarboven zou je een versterker moeten gebruiken.
Maar dit is ook afhankelijk van de kwaliteit van de kabel, een betere kabel kan je wat langer onversterkt hebben.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (7)

Vanaf 5 meter volgens mij.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Bij hogekwaliteitskabels is de norm 15 meter. Maar het ligt vooral aan de data die er overheen vliegt. Maar om zeker te zijn van goede kwaliteit zou ik toch een kwaliteitskabel kopen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Bij een kwalitatief lagere kabel ligt de norm meestal bij 5 a 7,5meter. Bij een betere kwaliteit kan je zeker wel een kabel van 17,5 meter gebruiken voordat je het signaal moet versterken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een goedkope kabel is tot ongeveer 5 meter bruikbaar zonder noemenswaardig signaalverlies. Hoge kwaliteit kabels (die zijn wel erg duur) halen tot 15 meter.

Als je TV een netwerkaansluiting heeft kan je voor langere afstanden van laptop naar TV waarschijnlijk beter een netwerkverbinding gebruiken (heb je wel DLNA compatibiliteit voor nodig op je TV en een speler op je laptop die dit ook kan).
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Er bestaan kastjes
Van HDMI-utp utp-HDMI in theorie kun je dan ong 100m halen! Werkt perfect ik heb er al mee gewerkt!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
hoe korter hoe beter.. wanneer je meer dan 5 meter zou gebruiken moet je al een kabel hebben van beter kwaliteit. over de 15 meter zou ik niet gaan... dan plaats je best een versterker.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je moet jezelf ook afvragen ziet het menselijk oog een afwijking in het beeld. Ik geloof daar niet in.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord
logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing