Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

BSOD Pc valt weg.

Ik heb gisteren nieuw geheugen gekocht, heb ze gelijk in mn pc gedaan. Alles werkte prima, tot vandaag, heb schijfdefragmentatie gedaan, en toen mijn pc uitgedaan. Later toen ik mn pc weer aan wou doen, kwam ik niet in windows, ik kreeg een blauwe scherm en toen viel die uit. Wilde niet meer opstarten tot ik systeem herstel gedaan heb. Nu werkt alles weer goed. Ligt dit aan de geheugens of ligt het aan defragmenteren.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Hardware
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Antwoorden (2)

Dat zal dan eerder aan de defrag liggen want systeemkaarten doet niets met je geheugen alleen met drivers, software en instellingen... Wat je eigenlijk moet doen is kijken wat er op de bsod staat, hierdoor weet je meestal exact de oorzaak! Meet nodig is dan de app en modname en het eerste 0x0....... Dan weet je in elk geval waardoor het komt en kan je dus de echte oorzaak aanpakken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De melding die je ziet is vaak een gevolg van iets anders. Brak geheugen is een zeer goede reden voor het uitvallen van willekeurige device drivers (met een bsod tot gevolg). Wissel de geheugenmodules eens om, de timing wordt door het moederbord vaak van de eerste module gehaald.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord
logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing