Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Waarom zeggen mensen (bijna) altijd Zwart-Wit cartridge, terwijl er toch echt alleen maar zwart inzit?

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
in: Hardware
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Het beste antwoord

Dat komt doordat de cartridge meestal op wit papier zwart afdrukt.

Je zeg niet snel tegen een verkoper: Heeft u voor mij een cartridge die zwart op wit afdrukt. Je zegt al heel snel een zwart/wit cartridge.

Als je tegen een verkoper zegt: Heeft u voor mij een cartridge voor een blah-printer. Dan krijg je meestal de vraag: Kleur of zwart/wit?
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Het is 1 van de vele vastgeroeste dommigheidjes van het volk :o) Ze noemen zonder verder goed na te denken het contrast in plaats van de kleur van de inkt. Net zoiets als, de computer hangt en toen zette ik hem aan en uit en hij doet het nog niet, nee dat klopt, hij staat nu uit :o)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Om aan te geven dat het niet om kleuren gaat.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Omdat mensen het associeren met zwart wit printjes.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Hetzelfde geldt voor zwart-wit foto's. Misschien denken sommigen dat het wit ook afgedrukt wordt.
Veel mensen denken ook dat zwart en wit kleuren zijn.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Grappig, dit is serieus voor het eerst dat ik iemand de term zwart/wit cartridge hoor gebruiken.
Zo vaak komt het dus volgens mij niet voor (ik werk dan niet bij een cartridge verkoper, maar wel in de IT waar we ook de nodige cartridges verslijten).
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord
logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing