Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Wat kan er de reden van zijn dat onze printer/scanner/kopier momenteel bij de laatste twee functies alleen een zwart vlak als resultaat geeft?

Wij hebben een HP-PSC 1610 All-in-One printer/scanner/kopier.
Deze heeft altijd naar behoren gewerkt.
Vorige week hebben we een nieuwere pc gekregen en de oude pc dus vervangen.
We hadden de officiele printer-installatie CD niet meer en hebben de drivers gedownload van de website van HP.

Sindsdien doet de printer het prima, maar de kopieer en scanfuncties leveren een zwart vel papier op.
Mijn eerste gedachte was dat de lamp waarschijnlijk niet werkt, maar bij de scan zag ik dat de lamp wel degelijk over het gehele oppervlakte loopt.

Bij het scannen wordt tevens de onderstaande melding getoond. Heb me al suf gezocht op de website van HP, maar kan hier dus echt geen informatie over vinden.

Kopieren kon altijd zonder dat de pc aanstond, dus dat moet zonder drivers ook kunnen.

(oh, voor het geval iemand het als tip geeft: We hebben de oude PC nog even aan het apparaat gekoppeld, om te kijken of het daar nu ook fout ging en helaas bleek dat het geval te zijn).

Iemand enig idee wat er aan de hand kan zijn?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Hardware
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Het beste antwoord

Op dit officiële HP-supportforum meer mensen met dit probleem, maar geen oplossing:
http://h30434.www3.hp.com/t5/Scanning-faxing-and-copying/HP-PSC-1610-Copy-Scan-Full-Black-Page/m-p/307632
Op dit forum:
http://www.fixyourownprinter.com/forums/inkjet/60959
staat:
"Keep the printer ON-unplug the power cable from the back-hold down OK and the Cancel buttons together-plug in the power cable-once you see the display goes off-release both the buttons and follow the instructions.
If still no solution then need to get another scanner."

Die laatste zin geeft niet veel hoop, moet ik zeggen....
escape
14 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Je zou kunnen proberen de scanner (zo ver mogelijk, indien een 'klein beetje' niet helpt) uit elkaar te schroeven, en dan weer in elkaar te zetten. Soms werkt zoiets.
Helpt 't ook om het slot-knopje een paar keer op slot te zetten en weer los te zetten?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
als je een nieuwe computer hebt,dan heb je waarschijnlijk ook windows 7 .in dat geval moet je het hele softwarepakket downloaden. (van de hp site)daarin zit ook de driver voor windows 7
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Staat de lamp wel aan?(groen of wit licht)
CCD misschien stuk, spiegel los in scanner.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord
logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing