Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

HELP HARDDISKCRASH!?

Ik zat op de PC en ineens kreeg ik een blauw beeld met de tekst dat mijn harddisc gecrasht is. Ik hoorde wat gekraak (geknetter) en mijn pc starte opnieuw op. Ik moest een recovery cd plaatsen die ik natuurlijk niet heb. Ik nam het risico om de comp opnieuw op te starten en krege toend e melding dat windows niet goed was afgesloten. Ik heb gelijk voor veilige modus gekozen om mijn foto's ed veilig te stellen. Wat kan dit zijn? Een virus?

Toegevoegd na 25 minuten:
Ben nu met anti virus aan het scannen en die geeft aan dat er bestanden zijn die niet gecontroleerd kunnen worden omdat deze vergrendeld zijn. Is dit vaker? Omdat ik nu in een soort DOS venster de scan resultaten zie?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Hardware
596

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (3)

Kan inderdaad zijn dat je harde schijf fouten heeft. Ik zou je daarom aanraden om meteen een back-up te maken op een andere harde schijf of een geheugenstick (die groot genoeg is). Als je schijf het dan helemaal begeeft heb je tenminste alles nog en hoef je alleen maar je programma's te installeren op je nieuwe schijf.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Aangezien er eerst tekst op je scherm kwam:"Harddisk crash"

Was dit wellicht een flauwe grap.Met een beetje zoekwerk kan je die fopprogrammatjes vinden.

Toegevoegd na 2 minuten:
'programmaatjes'

Toegevoegd na 10 minuten:
http://www.free-downloads-center.com/cat/practical-jokes-and-pranks.html
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een harde schijf heeft een bepaalde levensduur. Daarna gaat hij stuk. De zeer fijne opname en weergavekopen zijn dan versleten en soms ook het lager. Harde schijven hebben en hekel aan starten. Harde schijven uit servers die nooit uit worden gezet gaan nog het langst me. Ook kan de elektronische aansturing kapot zijn.

Met andere woorden, het hoeft helemaal geen virus te zijn. Die kans is tegenwoordig zelfs vrij klein.

Als de schijf zelf aan zijn einde is zal er een nieuwe in moeten. Gebruik de schijf dan niet meer. Zijn laatste ademteug kan nog net genoeg zijn om de foto's eraf te halen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 5000
Gekozen afbeelding