Mijn oude computer start niet meer op en ik krijg geen beeld, wat zou het probleem kunnen zijn?
Ik heb een wat oude PC staan hier, er staat Windows XP op en sinds kort start hij niet meer. Als ik de PC aanzet krijg ik geen enkel piepje te horen, de harde schijf gaat draaien, de CD-ROM gaat draaien, de fans draaien, het beeld blijft zwart (monitor blijft in slaapstand), lampje van NUM-LOCK gaat aan en blijft aan (kan ik niet uitzetten). Hij lijkt dus direct bij het starten al vast te lopen en er komt geen beeld.
Ik vermoed dat het een hardwarematig probleem is maar heb geen idee waar het mis zou kunnen zijn, wat denken jullie?
Toegevoegd na 1 uur:
Ik zal mijn vraag even uit moeten breiden:
- Ja ik heb er nog geheugen in zitten
- De computer heeft tot voor kort prima gewerkt en aan de jumpers zou het nu dus niet kunnen liggen
- Ik krijg HELEMAAL GEEN beeld, dus ik kan ook niet vanaf een CD starten en ik kan niet in de BIOS.
- Nog een detail wat misschien iets zegt: "lampje van NUM-LOCK gaat aan en blijft aan (kan ik niet uitzetten)"
- alle randapparatuur is ontkoppeld
- ik hoefde me normaalgesproken niet aan te melden dus ik kom normaalgesproken niet terecht bij een welkomscherm
- Mijn harde schijf heb ik via USB op m'n laptop aangesloten, die schijf is prima in orde...
Allemaal dank voor de voorlopige antwoorden!
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.