Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Blijft bij een optische muis de rode laser onderaan de muis aanstaan als je de pc uitzet zodat de batterijen vlugger op zijn?

Mijn broer neemt altijd de batterijen uit de muis en steek ze anderson, om batterijen te sparen.

Maar is het zo dat de rode laser aan blijft bij een optische muis zelfs als pc volledig is uitgeschakeld?

Toegevoegd na 42 minuten:
HET GAAT OM EEN DRAADLOZE MUIS!

Toegevoegd na 44 minuten:
Ik stel deze vraag omdat de batterijen van mijn draadloze muis ZO VLUG LEEG ZIJN...

Oplaadbare batterijen is ook geen oplossing, die zijn ook direct leeg en worden bij veel verkopers niet aangeraden.

Toegevoegd na 3 uur:
Als je het een goede vraag vindt, markeer deze vraag dan als "Goeie vraag".

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Hardware
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Het beste antwoord

Bij mijn zoontje moet de stroom van de pc afgehaald worden wil het lampje van de muis uitgaan.

Ik weet niet of dat altijd zo is, maar het komt in ieder geval wel voor dat hij inderdaad aan blijft.
14 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Een draadloze muis gaat na een tijdje wel in een soort slaap stand. Het verbruik is dan minimaal. Op mijn muis zit gewoon een schakelaartje. Ik kan hem gewoon uitzetten.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Heb Microsoft draadloze muis met aan-uit schakelaar. Gaat volgens de fabrikant ongeveer een jaar mee met 1 batterij.
Als ik de schakelaar op uit zet, is ie ook idd uit.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja, volgens mij is het inderdaad zo dat de optische muis aanblijft - dat zal er best mee te maken hebben dat bijna alles tegenwoordig standby blijft staan zodat het lekker snel opstart, maar dan gebruikt het dus nog wel stroom. Dus dat zou best de reden kunnen zijn dat je batterijen zo snel leeg zijn.

Opties: een draadloze muis met zo'n knopje dat je hem uit kan zetten, een oplaadbare muis met een laadstation waar je hem na gebruik in zet, of neem gewoon een muis met snoer, dan heb je helemaal dat probleem niet. Dat is vooral de reden dat ik ouderwets met snoer muis, omdat ik er kriegel van word als ik wil computeren en dan net de batterijen weer leeg zijn.

(Trouwens, als je broer de batterijen eruit haalt kan hij ze het best helemaal verwijderen en niet andersom terugsteken, want dat schijnt weer niet goed te zijn voor het apparaat. Ik heb geen bronnen ;) maar dat heb ik gehoord.)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
goed er is al aangegeven dat er een uitknop op zit.
Maar NOOID die dingen er andersom insteken.
het staat aangegeven hoe ze er wel in moeten.
het is omdat tegenwoordig bijna alles hier wel een beveileging op heeft anders kon hij iderekeer een nieuwe muis gaan kopen.

maar alsnog niet doen

ook niet een baterij omdraaien
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord
logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing